20100910

Vi är i Stockholm

Idag hade jag seminarie i smågrupper och det var jättenära att jag skulle ha hamnat och räkna på tavlan!!! Men sen sa jag att jag hade löst fel uppgift (jag hade i början skrivit sinx fast det skulle vara sin3x), så Daniel sa att någon annan kunde i så fall lösa den istället :). För övrigt var det en helt vanlig skoldag (föreläsning, räkneövning och handledning). Ja, förutom att jag försökte tvivlat söka efter en mattelinjeansvarig (men hittade bara andra linjers), för att kunna köpa en biljett till Gasquen på lördag (sista delen av insparken för naturvetare), men eftersom jag inte fick tag i någon jälva biljett, måste jag gå ut med Matilda och Lotta istället. Voi vitsi. (Observera ironin!).
Då jag kom hem halv tre -tiden, var Matilda och äta mellanmål och Lotta och sova (XD). Sen åt vi gårdagens zucchini-bönsås med ris. Mumsfilibabba! Och nu har vi alla lite varit i våra egna rum och datat (vi tänkte på det där ordet "dataa (fi), att data (sve)", har de verkligen inget motsvarande verb i sverigesvenskan? Måste ta reda på det). Och nu verkar det som om det blir hemmakväll för våran del (fast klockan är först sju, så vad vet man fast vi skulle orka dra en sväng till stan), men imorgon går vi nog ut !
Tältby på campus
Har förresten glömt att skriva om att p.g.a. den rådande bostadsbristen, har någar studenter börjat tälta utanför campus "Camping for homeless students. Join in!" står det på en skylt =)

Det känns jättekonstigt, att det bara är en vecka sedan vi flyttade bort från Karlssons och Miettiset på Rådmansgatan. Fast å andra sidan känns det som om vi flytatta hit bara några dagar sen.

Signe, jag och Lotta kockar på Rådmansgatan
Här är ännu en bild från förra veckans fredag då vi först var i kvarterets krog, Rhodos, och därifrån gick till Göta källare (360).
På pizza och öl :-)

Inga kommentarer: