20100914

Dagens

Idag hade jag som projekt att lära mig alla de tio svåra uppgifter från Problemsamling 1 och Övningstenta 1-1, vilka jag inte klarade av igår. Nu tror jag mig kunna ungefär åtta av dem. Men då jag frågade en handledare hur man räknar en av de uppgifter jag inte ännu heller kan, sa han han "skulle kunna sparka den som kommit på en så svår uppgift", och jag var bara :-). Och han luktade snus. Men han försökte iaf hjälpa mig !
  Då jag kom hem var ingen hemma :( (och jag måste gå efter mattorna från torkrummet :( ), men däremot hade vi fått post ! Mycket post dessutom; tre brev och en (gratis)tidning ! Ett av breven var till mig och det kom från FPA. Där stod det att jag har beviljats studiestöd och studielångaranti, men jag tänker inte ännu (åtminstone på en tid) ta lånet. Jag hade alltså inte ännu heller fått bostadstillägget! Och då jag tittade från mina sidor i fpa.fi, stod det att det ännu också var ett pågående ärende......... Så nu har Matilda fortfarande fått några hundra € mer än jag :(

Nu har jag stordiskat, läst KlingensColumbinesAnywhosHannelis och Knighttcats bloggar, skrivit en matlista, ätit upp alla Digestive-kex och gjort mig redo för att börja öva till morgondagens tenta. Och nu väntar jag på att tjejerna (lål) ska komma hemma och piska mattorna och laga mat till mig, för att jag börjar bli hungrig !

pok

Inga kommentarer: