20100906

Pappa kommer !

Idag kommer pappa (kl. 18:55 svensk tid) med en billast med saker som mamma och Lina har packat till oss. Matilda skall gå emot honom till terminalen (bara en ryms i bilen för att den är så full med saker, alltså påriktigt). Sen tömmer vi bilen och börjar inreda och ställa allt i ordning (fast mamma sa att det inte är så mycket som de har fått att rymmas i denhär första lasten). Och då bilen är tom (åttatiden) kör vi iväg till Östermalm till Linnégatan efter vår andra möbel (!!!) (första var ju bordet som Jonas hämtade), som är ett TV-bord som jag fyndade på blocket.se. Det kostade bara 100 spänn och var jättefint !

Idag började vår andra skolvecka och jag hade som vanligt från 8:30-12:30 (ja, eller jag blev inte till handledningen till kl.12:30 för att jag blev så frustrerad på en uppgift jag inte klarade av och för att jag hade passat träff med Matilda). Sen tog jag buss nr. 670 till KTH och därifrån T-banan mot Hagsätra till Globen. Där mötte jag Matilda och vi gick till Handelsbanken för ärenden. I Handelsbanken sade de att man inte kan få internettjänst utan svensk medborgarskap. Men vår kusin fick?, var vi bara, men banktanten sa att tyvärr går det inte. Så hon kom på den lösningen att de skickar vi kan betala (kostnadsfritt) med checker, som banken skickar till oss och sedan skickar vi checkerna till banken. Så på så sätt ska vi nu börja betala vår hyra ! Ganska old school liksom, men hellre så än att måsta gå till banken varje månad och dessutom betala för det !! Ja, men sen när vi hadde varit i banken ville jag kika in i Globen center (shopping center som var invid Handelsbanken). Och förståss måste vi ju lite shoppa (men bara lite !). Jag kööpte ett par byxor från Bik bok och två nagellack (för att kassatanten sa att det var ett erbjudande Två för 39 !, sa hon) och Matilda köpte senapsgula jeans (hennes "syyshousut", hehhe) och inte väl något annat? I don´t know.......

Igår budade jag också på:
  • en säng
  • en soffa
  • ett skrivbord med hurts
Fast ingen annan än TV-borsdannonsören har svarat :(
Så nu skall jag skriva exakta köranvisningar dit till Linnégatan och shoppa lite till på blocket !


Ha re bra !

p.s. IDAG BÖRJAR   Idol 2010   !!!!!!!!!!!!!!!! Och pappa hämtar lilla tv !!!!!!!!!!!!
p.p.s. Hoppas bara att gamla kanalkortet fungerar D: (Jonas sa att ett nytt skulle komma med posten snart).. d.s.

Inga kommentarer: