20100909

Our house

Jag hade skrivit ett jäättelångt inlägg, men sen var det någon Service error och jag kunde inte sätta bilder och så försvann bara allt. I r r i t e r a n d e. Men, nåja här är ungefär allt jag skrev kort:



Nu har vi storhadlat möbler med hjälp av snälla rara pappa, som kuskat oss runt Stockholm (Östermalm, Kungens kurva och Solna). Från Östermalm köpte vi en TV-skänk och en matta via Blocket:
T.v. den svarta mattan, som vi köpte via Blocket och t.h. två mattor som pappa hämtade hemifrån.
Vi (jag och pappa) åkte iväg till Östermalm, på måndag, ganska sent (typ åtta-halv nio -tiden), så då vi körde hem var det helt mörkt och jag lyckades inte läsa kartan rätt, så vi körde runt i City jättelänge, tills pappa (av misstag!!!) körde mot rött och en motorcykelpolis stannade oss. Men polismannen var jättesnäll, för då pappa ursäktat sig hundra gånger sa han ungefär att det var okej och Men det får inte upprepas, för då blir det böter på 4000 kronor !!
Nästa dag åkte vi (jag, Lotta och pappa) iväg till Ikea i Kungens kurva (som förövrigt är världens största Ikea !!!) med släpvagnen, som Jonas lånat. Vi köpte två sängar (pappas kreditgräns var så låg att han inte kunde betala två sängar (men nu lyfte han den), så vi måste köpa den tredje sängen nästa dag) och andra mindre saker. Släpvagnen var jätte obhändig att köra med i stan, så nästa dag då vi åkte till Solna efter en Klippan-soffa till köket tog vi inte med den utan satte soffan på biltaken (med hjälp av en jättesnäll peruansk man, som också lånade ett rep till oss, som vi måste komma ihåg att föra tillbaka). Här är före- och efterbilder från köket =):




Sen nästa dag åkte vi igen iväg till Ikea (den gången var Matilda med) och jag köpte följande saker:
  • galgar
  • en Laiva-hylla
  • en roskis (eller ja, en sopkorg)
  • ett Lack-bord
  • lådor till mitt klädskåp (fast jag har nu tydligen tappat ställingen, vart lådorna kommer D:)
  • en lampa
Ny säng, nytt bord, ny lampa, ny roskis, ny hylla och Matilda i pyjamas mitt på dan.
Min sko-/bok-/prylhylla =)
Summa summarum, nu har vi äntligen möbler i vårt hem, så nu är ni hjärtligt välkomna till vårt hem på Olaus Magnus väg 57 :)

Inga kommentarer: