20100921

Nu är jag folkbokförd i Sverige !!!!!

Idag kom jag två minuter för sent till föreläsningnen, jaiks. Efter skolan var jag på Åhléns och shoppade lite grann (en kavaj och slingor) och dräglade efter Dagmar-, TLF- och Diana Orwing-kläder och tog en medlemskortsansökan till Åhléns. Och var på toaletten, vilket kostade 20 kronor(!!!!!!!).

Då jag kom hem hade jag fått post från Skatteverket där det stod att jag fått mitt svenska personnummer !!!! (Matilda hade fått post från Svenska kyrkan, haha :D)
Nu har jag varit och reserverat tvättstugan för imorron klockan 17-21, för att tiden före (13-17) var upptagen och idag var det inga lediga tider.

Lotta är fortfarande flunssig, så hon har vilat hela dan. Matilda borde så småningom börja vara hemma så då går vi säkert till butiken (fast vår hushållskassa var inte i sitt skåp, så jag tror Matilda har tagit den med till skolan och går till butiken efter skolan, hoppas hoppas) och sen gör vi mat och äter och senare ikväll kommer Idol !!


Ha re bra !

Inga kommentarer: