20100917

TGIF

Idag är jag glad, för det är fredag ! Och för att jag kom på ett bättre sätt att ta mig till mitt lilla Kräftrike (eller egentligen så hittade jag 70ans och 40ans hållplatser på Odenplan, så det är bara en ny väg till skolan, inte från). Orsaken till att den är bättre, är att jag behöver bara byta en gång (från T-banan till buss 40 eller 70) istället för två (förr: T-bana x -> T-bana y -> buss 670 (haha, det ser ut som en matematisk formel) ) och för att jag kan starta hemifrån tio minuter senare än vanligt. Så här åkte jag alltså idag.
Idag kom jag och tänka på hur olika min, Matildas och Lottas skolvägar är och att vi därmed känner till olika delar av Stockholm, vilka inte de andra känner till lika bra (det känns t.ex. som om jag känner till Odenplan-trakterna utan- och innantill. Och då förståss har Matilda och Lotta ingen aning om hur Kräftriket ens ser ut).

Senare på seminariekursen (seminarietimmen kanske?) hamnade jag räkna en uppgift på tavlan framför klassen!!! Men det var inte alls lika hemskt som jag hade tänkt mig. Tvärtom, det var riktigt roligt, för att då Daniel sa att jag skulle räkna den uppgiften, sa han att jag hade "gjort den bra" :-). Det gjorde mig glad. Och då jag var vid tavlan och räknade och sa nåt dåligt halvskämt skarattade alla lite till ! Och senare då jag satt i 70an såg jag (kanske) Jonny-från-Sverige-fulaste-hem i en taxi !!
På vägen hem stötte jag på Matilda (som var påväg till skolan), som sa att det fanns kaffe till mig i kaffekokaren, vilket var jättestarkt av någon anledning. Nu har jag och Lotta varit och sätta byken på tork och då Matilda kommer hem äter vi något gott och senare ska vi ut och ta stan !

Det var en paparazzo bakom vårt fönster igår !!! (Nej, det är inte Lotta)
Gårdagens gourmet-mat (en Cajsa Varg -kompott med frysgrösaker, vita bönor och kokt potatis)
Matilda, Lotta och Mona (och jag bakom kameran) skålade med skumppa, som Matilda hade köpt på båten (ohho!) då vi just hade flyttat in !!!!!!! (Notera Monas awkwarda vinkning XD)

Skål på er !

Inga kommentarer: