20100929

Nya saker

Igår hände något jättekonstigt; en amerikansk designer (Amy något) skickade ett meddelande på Fejan till mig, där hon sa något i stil med, att hon hadde tittat på min profil och "felt inspired to conatact" mig. Jag fattade inte riktigt vad hon hade för ärende och först trodde jag ju försåss att det var något äckel och att meddelandet var fejk, men då jag frågade närmare vad hon ville, uppfattade jag det som att hon bara ville marknadsföra sina kläder till mig. Jo, nej tack.

På måndag gick ja gäntligen till Allhuset och köpte mitt kårkort ! Det borde komma om några dar :-). Och idag var jag och Matilda och ansökte om ID-kort i Skatteverket vid Medis (jättekonstigt att var där dagtid). Det i sin tur tar tre till fyra veckor, att komma........ Plus att mitt foto blev fult och jag hann inte sträcka på mig tillräckligt när hon mätte mig (det står hur lång man är på det svenska ID-kortet), så nu är jag bara 167 centi :-(.

Igår, på tisdag, råkade jag och Lotta vara på samma buss på vägen hem från skolan!!! Det var roligt med sällskap i bussen och tuben =). Dessutom såg vi vår granne på vägen från Skärmarbrinks (vår) T-banehållplats och han hälsade glatt på oss. Det fick oss att tänka på att snart börjar vi ju och känna människor här och sen kan man inte längre gå ut utan att bry sig hur man ser ut :S.... Haha. På kvällen bakade vi pizza och såg på Idol.

Idag hade jag min omtenta i Polynom-etenatan, som jag inte kom igenom förra veckan, men idag gjorde jag det ! Med bravur dessutom, för att jag klarade av alla uppgifter utom uppgift 4 på första försöket (man har två försök). Jag var så nöjd över mig själv att jag log lite för mig själv när jag skrev provet (nålå) =). Efter att vi hade varit i Skatteverket gick jag och Matilda till Myrorna. Vi tittade på alla möjliga koppar och brickor, men köpte bara en shaker och jag köpte en läderkjol, vilket var lite lustigt, eftersom när vi kom hem hade Paula skickat ett vykort till Lotta där hon sa att hon också hade köpt en läderkjol!!!!!

Den bruna läderkjolen, jag köpte idag, syns (lite dåligt) under kavajen

Shakern vi köpte för 25 kronor !
 Nu har så många sagt att de inte kan komma på lördag på vår inflyttningsfest, så jag började tänka att man skulle kunna flytta den till den 23:e (när Marissa&co. kommer), för då skulle Matilda J väl också komma, så då skulle vi ha nästan tio säkra gäster........ Men jag får ta det med Lotta och Matilda.
Nu ska jag göra denhär veckans seminarieuppgifter och efter det ska jag kanske göra lite mat.



Glad onsdag !

Inga kommentarer: