20100913

Chill och 5tio4yra

Ja, men visst gick vi ju ändå ut på fredag. Eller inte ut ut, ut ur dörren. Nämligen just då jag hadde bytit om till hemmamyskläder och tagit bort mina kontaktlinser, sade Lotta och Matilda att vi ska ut ikväll och jag bara jaha...... Men efter några äppelsaft+vodka -drinkar och lite förkvällmusik, var jag också övertygad !
Kämppikset är lite extra glada ;-)
Sen plötsligt ringer någon på vår dörr !! Och jag var ju helt säker på att nu kommer någon och klagar att vi har musiken för högt. Men nej! Det var grannen från lägenheten mittemot oss (Hassle), som kom och bjöd oss på deras födelsedagsfest (han heter Simon och hans lillesyster, som var födelsedagsbarnet heter Moa) !! Och det passade ju utmärkt, för då behövde vi inte gå ut i den kalla Stockholmsnatten. Vi sjöng, talade, lekte och spelade gitarr, tills klockan var ungefär två på natten, då vi tog våra tre steg hem :-). Dessutom lovade Moa att vi får låna deras mattpiska !

Sen nästa dag, på lördagen, gick vi först till en mysig bar Chill, där vi drack öl och efter det till Bar54. Senare märkte jag att det skulle ha funnits en nattklubb i Chill´s nedre våning, så vi skulle bra ha kunnat bara stanna där och klubba och dessutom spara 120 kr!!! Men å andra sidan, fick vi nu se två ställen istället för bara en. Och i 5tio4yra sade en grabb, att vi helt lätt skulle ha kunnat komma in gratis! Så, nu måste vi försöka skaffa connections till nästa gång ;-D Vi planerade, att vi skulle säga till poken, att vi är Finlands största flickband. Då kanske vi skulle komma in gratis?

Idag hade jag igen skola och jag har pluggat pluggat pluggat hela dagen för att jag har etenta igen i övermorgon............ Men det har Matilda och Lotta också gjort.
Plugghäst nr. 1
Plugghäst nr. 2
Nu ska vi äta lite linssoppa, för att Lotta blev hungrig, och sen måste jag börja gå och lägga mig, för att det är skoldag imorrn.

Gucci nacci

Inga kommentarer: