20100915

Shop shop !

Igår var Lotta och shoppade och efter att hon sagt hur underbart det varit att gå på Drottninggatan blev jag så sugen på Stockholms-shopping, att jag var tvungen att själv gå idag.


Lotta köpte dödö, en trench coat, en tröja, etcetera. Efter att hon hade haft fashion show till oss lagade vi mat. Jag gjorde klyftpotisar, Matilda grönsaksbiffar och Lotta en sallad. Mumsendalis !
Mina klyftpotäter

Lotta gör sallad

Matilda blev förfärad då jag fotade när hon skar grönsaker med en fiskkniv !!!!

Så, idag hade jag alltså etenta 1C (och blev godkänd!) och efter det for jag till Skatteverket och ansökte om svenskt personnummer !!! Farbrorn sa att jag får besked om jag fått det om ca 2-3 veckor och att då jag går och ansöka om ID-kortet skulle det var lättast om jag skulle skaffa ett nytt pass (mitt är från år 2003 och har inte chipet). Eller sen så kan någon behörig person bekräfta att jag verkligen är jag. Det blev lite oklart, men jag får ta och gå med Matilda dit till det kontoret någonstans i Söder (man ka ni inte göra det i kontoret vid T-centralen där jag var idag).
Nåja, men sen var det äntligen undan och jag kunde gå och SHOPPPPAAA!!! Jag var i Weekday, Scorett, H&M och Din sko. Här är några va mina köp:

Jag köpte en dödsskalle-tisha, ett halsband, smink och ett par bloggare-skor, som inte fick komma med på bild.

Nu har vi ätit (fiskpinnar + potis + crème fraiche-sås = skolmat<3) och nu pluggar Matilda och Lotta, men jag bestämde mig för att ha ledigt från pluggandet ikväll !!! (Det känns som en evighet senast.) Däremot ska jag läsa Elle, lyssna på bl.a. Håkan<3 och annan bra musik, facebooka och se på Halv åtta hos mej och det här ! (hehehe)

pok

Inga kommentarer: