20100901

Första inlägget på svenska !

Idag hadde ja igen först föreläsning, sen räkneövningar och till sist handledning. Men jag blev inte till handledningen för att den går ut på att alla räknar sina egna räkningar och handledarna (en lärare och nån annan typ) går runt i klassen och ler lite sådär att pliis får ja hjälpa dej. MEN eftersom jag inte ännu hadde några böcker så tänkte ja att ja drar (klockan var typ 11.00) till Akademibokhandeln i Allhuset och köper nån av dom tre böckerna ja ska ha (det blev Övningar i ANALYS I EN VARIABEL).

Sen traskade jag från mitt Kräftrike till huvudkampuset (jag hann inte till 40an jag desperat försökte hinna till) och planerade att jag skulle sätta mej ner på bibliotekets café och ta en kopp 14 euros (hehhe) kaffe och försöka ringa till Aktia om mitt Electron kort har kommit.
Men sen fick ja en tekstari av Lotta att hon va (igen.......) och köa till Helpdesk, så jag tog dom några stegen jag hadde dit och hittade henne typ genast. Sen köpte jag min kaffe (och en chokoladcookie :}) och fikade där på golvet utanför Helpdesk.
Vi orkade ju inte bli och vänta (det var ca 100 pers före oss), utan for däremot iväg till Pressbyrån vid T-banehållplatsen. Och gissa vem som satte där utanför! JO, Matilda! Hon var på lunch (30 kr sallad och en breath freshner).
Vi jöinade Matilda
Men föratt det var en jääääätte lång kö till Pressbyrån, tog vi istället tuben till KTH och gick där till deras Pessbyrå och Lotta fick äntligen sitt svenska nummer !!!
Lotta var värsta stockholmaren i Pressbyrån :-)
Sen åkte vi hem till Rådmansgatan och åt lite mellis.

Vi var så trötta att tiden ba gick och plötsligt var klockan över fyra och Matilda kom hem. Sen gjorde vi lite mozzarella-sallad som vi åt till hälften upp och andra halvan packade jag ner i burkarna, dit mamma hadde gjort sallad till vår förrgårdagens båtresa hit (eller va det dagen före? Jag har tappat tiduppfattningen), för att vi skall ha något att äta under morgondagens VÄLKOMSTDAG. Det ska bli skoj =)

Sen lite senare hade Henttu lagat mat (choko till efterrätt :-)), och Lotta kom på den kloka idén (då hon äntligen hittat fram hit från sin shoppingtur), att vi kunde rasta Signe.


OCH det viktigaste: imorgon ska jag på kräftskiva!!!! JEE. Om jag hittar nån linjeansvarig, som kan sälja en biljett åt mej...........


Gunatt, sov gott, dröm vackra drömmar !!





p.s. jag tror jag håller mej i framtiden bara till svenska inlägg (säger jag nu......)

p.p.s. jag tycks ha något under min R-knapp, så vissa ord kan sakna R d.s.

2 kommentarer:

mona sa...

JeeJeeeJeee hyvä blogi!!!!!

Unknown sa...

Jeee! kiitti!!!! oot mun paras lukija!! ja ainoo!!!