20100917

Fashion-diibadaaba

Här kommer några av mina tankar kring mode just (det här är mest bara för mig själva, och Matilda):


visningar   rtw11: 3.1 Phillip Lim var lite tråkig (liksom minimalistisk på ett dåligt sätt). Proenza Schouler var lite nja (utom Abbey Lees oufit ! Och smyckerna + att Suvi Koponen fick gå visningen !). MBMJ tyckte jag om (Glamourös 70-tal :-), vilket var också med i många andra visningar) ! Ralph Lauren var en megaflopp (har aldrig varit ett fan). Fast de fått mycket hyllningar var jag inte så övertygad om Rodarte, visst helt o.k., förutom de allt för mörka och jordnära printerna (fast det tar alltid några månader för mig att börja tycka om något plagg eller någon trend).
resort11: Celine var underbar med sina rena enkla linjer, men Chloé. Perfektion. Acne var också bra på det sättet, att det fanns många plagg jag själv kunde använda. Balenciaga var helt överlägset min favorit (som alltid).
ss11: Wang och DvF hade en liknande färgskala (mycket neon och färger ö.h.t.) och Wang. Whyred tyckte jag inte om, för att det var för mörka färger (ss ska var pasteller och vitt och olika nyanser av beige !!). TLF hade inte något revolutionerande för deras del, men visst är deras plagg fina. Av de svenska märkena var Dagmar min favorit.

Chloé resort 2011

vill ha Just nu vill jag ha ett par vida byxor, en ny väska, en stor kappa, en polo, klackar

Inga kommentarer: