20130214

wear you like my clothes

Lana kommer till Finland! På onsdagen nästa vecka ska jag stirra på Tiketti från klockan tio och klicka när det är midnatt i Finland. Jag har inte helt fattat hästköttsgaten, jag trodde det var allmänt känt att köttindustrin är helt fakdap (t.ex. finns det en äcklig orsak till att en hamburgare bara kostar 10 kr i McDonald's; se bilden nedan) och att alla därför de senaste åren (eller hmm kanske det är en större grej i Finland?) alltid är så himla noga med att bara köpa saker som innehåller inhemskt kött eller varor med innehållsförteckning... Någon hade skickat ett mess till DN med lite samma tanke:

god smet t chicken nuggets mm gott

Ähh vad fult rosa den blev. Var tvungen att ta med den andra misogynkommentaren också, ty bra sagt. Annat i dagens DN: RB bestämde sig för att hålla repon på samma nivå och inte sänka vilket bl.a. en min föreläsare citerades i DN med att de borde ha sänkt. Ja och idag är det penkkis! Alltså det var inte i DN, kom bara på det nu. Har förresten blivit helt fast i Candy Crush Saga och jag trodde att jag satt att dess inlägg bara syns till mig, så tänkte dö när jag såg att det syntes på min wall! Men sen lärde jag mig att om ett inlägg har en ljusblå ram runt syns det bara till mig. Enda dåliga med Candy är att min dator överhettas efter bara en sekunds spelande och stönar på som att den skulle sprängas?

Inga kommentarer: