20130206

the incredible life of a sjukling

Idag var jag ute bland folk för första gången sen i fredags. Ufff det snöade och var jättevintrigt. På bussen fick jag sitta i lugn och ro då alla skrämdes iväg av mina snoriga hostanfall (åhh vad jag längtar tills jag kan dra in ett stooort gott jogaandetag utan att genast börja hosta). Väl på universitetet kände jag hur febern steg igen, så på första pausen på föreläsningen tänkte jag att det är väl bäst att bara ge sig (har en anställningsintervju imorgon och jag vill helst vara så osnorig och ofebrig som möjligt då). Så jag gick till 40:ans hållplats (fast först blev jag lurad av Seven Elevens kanelbullespray och köpte två semlor) och åkte hem.

Kvällens teater blev inställd pga sjukdom buhu, så ikväll får jag väl bara kompensera det jag inte pluggat under mina sjukdagar och kanske se på någon dålig serie.

Inga kommentarer: