20130215

have you met tom collins?

När vi stod i vår cirkel och hade precis trängt oss förbi en massa kulturistor och fått varsitt glas (man får inte klaga när man FÅR saker, men, inte så god (smakade Chardonnay)) vin kom plötsligt en liten farbror fram till mig och ville ta en bild med sin smartphone på svanen på min deltamuskel "det fanns en tavla med svanar inne på utställningen!!! Såg du!!!". Matilda ville också smita snabbt in i utställningen igen för att ta en bild på alla tre svanar tillsammans före vi gick med Viktoria (nu var det bara vi tre kvar) till Sibille Attars skivrelease som var i Moderna bar (perfekt sommarbar). Annan kul anekdot från hilmavernissagen igår: när vi stormade in och jag skulle dra ut inbjudan från min väska råkade en eh binda också komma med och tanten ba "tack tack kom in välkomna" haha det var som rakt ur Demis nolosidor. Men tavlana daa, tyckte personligen mest om de största tavlorna (bilden nedan), men det jag tyckte att drog lite ner de flesta tavlor var färgerna. De kändes lite för bleka och så, men med tanke på bakgrunden till tavlorna och Hilma som person, var utställningen mvg. Svanarna var ju obv finast hehe. Den här veckan har jag inte alls varit mig själv, jag brukar aldrig vara sen till skol-/jobbsaker (däremot alltid till fritidssaker ehehh wink wink), men den här veckan har jag varje dag varit (visserligen bara fem min) sen??? Hemskt. Fy ush på söndagen har jag och M bestämt oss för att flyttpacka allt som vi inte använder dagligen. Ja och till rubriken, jag hade inte vetat om etymologin till (ok inte heller om hela laroydrinken) Tom Collins läs här, kul. Åhh nu måste jag ladda min lata tel (varför töms dess batteri så snabbt). Haha att jag precis kollade en tutorial som hette How to Do the Harlem Shake (lärde mig inte :( ännu) och att det finns tutorials hur man. Bryter sin handled??? Ajjjjjjj. Läste en läsvärd krönika på Nyts hemsida, "Mitä ajattelin tänään: nukkemiehet", om hur vissa mystifierar kvinnor och delar upp män och kvinnor i två skilda varelser. Alla kommentarer till den var FEL och ingen fattade poängen dumma människor t.ex. "Ei kai tuolla naisella ole muuta motiivia kuin miesviha. Se on yleinen sairaus feministeillä.". Nä men de flesta som kommenterade bekräftade bara hennes tes och verkade inte vilja förstå vad hon ville säga. Som oftast i kommentarsfält.

Inga kommentarer: