20130213

jane eyre 2.0

Jag har ett jobb wohoo. Fick alltså jobbet som jag var på anställningsintervju till förra veckan och idag skrev jag på arbetskontraktet via nätet med datormusen (!), blev jätte fult :(. Som pedagog till ett läxhjälpsföretag (såhär aktuellt strax efter rut-skandalen). Kommer alltså vara som Jane Eyre & co. OCH när jag satt på bussen ringde någon och erbjöd ett annat jobb jag sökt till *åtråvärd*. Imorgon är det alla hjärtans dag (haha på tal om, såg ett jätteroligt valentineskort med LDR på en tumblär (ghettobarbies e.dyl. var adressen till nyfikna)) och det är ett storrrt stavfel och en finlandism att kalla det 'vändag', vilket är ett av mina starkaste minnen från högstadiet, ett annat minne: 'hemsk' böjs 'värre', 'värst' och 'hemskare' betyder ingenting (spännande ungdom man hade). Imorgon har jag också utbildning till mitt nya jobb och på kvällen ska vi på Hilma af Klints (googla, fascinerande kvinna) vernissage på Moderna. Dagens flowkommentar: jag visste att Kraftwerk skulle komma förrän de meddelat det (M: "mimii de var ju redan förra året för att de var i WOW"), ty är synsk (<- påriktigt sant ibland!). Kommentar #2: hoppas Frank gör en lykke och kommer i år. Igår skypade jag och mamma och vi bokade flygbiljetter till mig till mars och mitt returflyg är på lördagen efter klassträffen kl. tio am eller något lika tidigt................ men men då har jag i alla fall hela dagen på mig att läsa till tentan. I mars ska jag också ha en grön månad, aka jag ska vara lakto-ovo-vegetarian hela månaden för att kompensera vår stackars jord för all överkonsumption av kött som pågått allt för länge (fakta: människokroppen behöver bara 70 g kött eller var det kanske protein per dag, för mycket kött är dåligt för kroppen!!!!!). Inte för att jag själv äter kött närapå varje dag (ens varje vecka?), men någon måste ju """offra sig""". Mmmm igår sprejade jag ett balsam i mitt hår som doftar kola (inte kola utan kola), så nu kan jag inte sluta sniffa på mitt hår det doftar jete gått. Har kommit fram till att jag är för månggifte, inte för att jag själv skulle föredra den formen av äktenskap, men om ALLA parter är med på noterna och alla är kära, tycker jag att staten inte borde ha något med saken att göra.

Inga kommentarer: