20130210

h:fors 9/2/2013

Heeeej pudding, hälsningar från Helsingfors. Hade köpt en eller inte köpt men fått en gratis kryssning (som vi upgradade till B-hytt för 20 kr) från Åhléns kundklubb någongång i december typ och bokat den till denna helg. Vi hann inte göra nästan något i land. Först hem till Muncca för att överraska päronen och  lämna en trolley full med souvenirer och lösöre (lakan och sånt) vi inte vill ha med när vi flyttar (om 19 dagar!!), sen mötte vi upp Ricke vid vår spårahållplats för att vi är snuslangare och så hoppade vi på fyran in till stan där vi mötte upp Marissa för en snabb fika, sen hem till Muncca igen för middag och så bar vi av igen till båten. På båten åt vi chips och drack två GT:s för femtio effing kronor styck. Nu är vi hemma på ön och vardagen.

lol både Cinderella och Mariella var i hamnen och vi var övertygade om att vi gått på fel båt,  här har vi fått bekräftat att vi är på rätt båt!!!
bästa bilden jag fick på höndeeeeeen 
vi fick maaaaat
och så gick vi tillbaka till båten
yo spåra

Hann inte ta nästan alls bilder under vår hektiska weekend getaway, så fick ta alla turistbilder från spårvagnen, vashigod:

here is the finlandia house
bear
eduskuntatalo
en cool stadsbild
this is what we call under klockan
hann nästan få en bild på svenskis
dom domkyrkan
uspenskijkatedralen!!! serru väl
sen hittade vi båten
lite förfest i hytten som sig bör ;);) vi dåka vatten
sen lyssnade vi på radio (!) på umk. jättebra låtar verkligen 
nä nu fick jag nog och så gick vi till Fun Club en trappa upp
Det var jätteintressant och analysera alla människor på Fun Club (dock inte intressant att femåringar fick springa runt där bland alla fyllon kl tolv på natten). Vid ett skede när jag stirrade på alla på dansgolvet märkte jag att alla ungdomar (ingen aning hur gamla typ allt mellan 15-25 år) dansade parvis ironiskt vals/humppa och tanterna och farbröderna (30-, 40-, 50-, 60-, 70-, 80-plussarna) dansade cool discodans. Jag och Matilda var ju de galnaste partypinglorna som vanligt, och satt ensamma bakom en gardin i ett dammigt hörn och facebookade med mamma (fast jag hade glömt min tel på hytten så jag fick luta mig över Matildas).


Det var den resan. Nästa blir om bara en månad då vi har klassträff, perfekt två dagar innan jag har en söndagstenta (mm), så jag får antagligen flyga till H:fors på fredag fm, klassträffa på kvällen och åka hem igen lördag morgon. Dvs det blir en, om möjligt, ännu intesivare hesaresa. Uuuuh nu planerar vi att ha en förfest till klassträffen till vipar hos ma&pa, eller Matilda tycker det är en dålig idé pga hela träffen börjar halv sex, så "förfesten" skulle bli på jääättetidigt ähh ok glöm.

Inga kommentarer: