20130222

dolce far niente

ville dela med mig av min mkt sällsynta bra kajaldag!!!! syns bra på bilden och så

Häj jag här igen. Nyss hemkommen från veckans andra teater (eller ja om nyss = två timmar). Igår var det Chéri på Dramaten (se recension nedan) och idag var vi provpublik till Alex Schulmans Älska mig!. Chéri, skriven av Colette Marchand, handlar om en åldrande societetsdam, Lea (spelad av Lena Endre, min favorit), vars 25-åriga toy boy, Chéri (Hamadi Khemiri, Jonas Hassen Khemiris lillebror) gifter sig med en 19-årig familjeflicka och om Leas makt över Chéri och hur deras förhållande varit och blivit. Jättebra pjäs och Dramaten är ändå alltid fancy att besöka. Oj man har tydligen också gjort en film 2009 med Michelle Pfeiffer.

värmer oss framför margaretha krooks varma mage
tak
"Den som går i sakta mak, går med hälsan och kommer långt" källa: wiksu
Älska mig!, däremot, handlade om narcissism och hur den spridits allt mer i och med alla like-, reetweet-, follow-, comment-, share-, favoriteknappar och dess forum. Tyckte den också var sevärd (dock kan det vara en fördel att vara insatt i sociala medier (sidospår: hallå jag lärde mig typ igår nä men en vecka sedan först att det heter some i Fi?!??) och känsliga tittare varnas, han visade en bild på en naken bäbis som "äntligen lättat på trycket" buhuhuu den var så hemsk) och bra med frågeställningar om varför folk gör vad som helst, t.ex. klär sig halvnakna som Martin Björk eller överdoserar hashtags, bara för att få bekräftelse och så många likes och hjärtan som möjligt och hur 'gilla' kommit att betyda något helt nytt i dag. Tidigare idag var jag på föreläsning medan resten av familjen var på Moderna, sen möttes vi i Vapiano vid Humleården och gick till Maximteatern för att se just ÄM. Nu halvligger jag i sängen med datorn på magen och Matilda sitter på ettan mot Kåken (ville inte åka för att mitt hår är så smutsigt (därav filtret på första bilden hee) och M tror att jag blivit hemmaråtta), imorgon ska vi gå hela dagen på Djurgården och sedan åker mamsen hem. Alltså jag har på sistone läst och sökt ankdammenbloggar av bekanta och halvbekant o.s.v. och vill hitta fler!!! Älskar att hitta sådana och lära känna folk på så sätt hahaha ok nä nu var det stalkeroverload, Emma. Aah orkar inte med sidan studentkortet.se, har nu försökt aktivera mitt studentkort (nu får man inte längre något kort, utan bara i appform) 298 gånger men den blir bara och laddar laddar laddar laddar (obs. felet är på sidan inte på mig eller min dator punkt) och har mejlat till deras helpdesk lika många gånger "hej jag igen er sida fungerar inte" och fått svar "hej här är ditt kort nummer!" nä men nästan. Yeey om en vecka flyttar viiiiiii. (Ville avsluta så du ser att jag är glad och inte sur och bitter).









*har redigerat detta inlägg fyra fem ggr nu*

Inga kommentarer: