20130218

slumpen och DÖDEN

Tänkte precis bli överkörd av en gasande BMW (ok såg inte märket men...) som gjorde en vänstersväng utan att se sig för och jag var ovanligt på alerten mvh. För tankspridd för mitt eget bästa. Varför ska alla alltid tala om att man ska vara tacksam för sin hälsa och bla bla man ska ta hand om sig för att leva länge, när det egentligen är slumpen som (oftast) är den avgörande faktorn när det kommer till liv och död. Nä fy nu känner jag att min dödsångest kryper fram (jag har en dödsångest jämförbar med Woody Allens och vill inteee tänka min egen dödlighet). På tal om, Matilda sade en sekund sedan (ovetandes om vad jag skriver atm) att denna ska spelas på hennes begravning:


Och nu läste jag att någon countrystjärna Mindy McCready har tagit sitt liv :((((.

Inga kommentarer: