20130205

troll!

Liten kommentar bara angående föregående inläggs klipp.

Jag har under de senaste dagarna funnit mig själv på Shswebens diskussionsforum av någon anledning (eller efter kårens-fetaste-rumpor-skandalen jag har läst igenom typ alla trådar som finns där) och tänkt ut och in varför folk trollar. Vissa gör det för att de är jätteroliga (jo, i rätt sammanhang är kommentarer som "broilern i ugnen" roliga, om man är jättetrött), medan andra kanske gör det för att visa en rationell poäng, t.ex. du är ful, ergo du får inte jobba på tv.

Det kan hända att flera av männen eller ja, vad vet jag vad för kön de har, personerna bakom citaten i klippen nedan, bara skulle vifta bort deras ord med att de skämtade eller en annan skulle kunna försvara sin lillebror med att han har någon sjukdom och därför får säga vad som helst (obs. att det sista är en ytterst problematisk fråga, j.fr. med flickan som skymfade Koranen). Eller den värsta; de som tror att yttrandefrihet betyder att man anonymt får säga exakt vad som helst till vem som helst.

Och kommentaren "...nu är jag en ytterst intellektuell person..." (kommer ej ihåg exakt citat och vill inte lyssna igen) är kanske den mest motsägelsefulla i hela klippet.

Dessutom, känns inte trollning lite 2009?



Ja ja får se hur det blir med denna värld och Internetet.

Inga kommentarer: