20110324

Midsommarkransen

Har typ börjat hata göteborgska efter att en Håkan från Göteborg (hehe inte DEN Håkan från Göteborg, han kommer jag att tycka om for better or for worse etc.) inte kan knipa munnen på analys-föreläsningarna. Han typ rättar Annemarie (föreläsaren) och kommenterar allt vad alla säger och mumlar jo, mm, rätt osv. hela tiden. Alltså DÖ. Skoja. Men hon Annemarie gillar jag, jättepedagogisk och mammig.

Aja, idag tog jag buss nr 670 från Kräftis till KTH och därifrån röda till Midsommarkransen (älska namnet, Midsommarkransen). Vi skulle ses med Matilda kl. 16:15, men eftersom fröken var 20 min. föresenad passade jag på och ringa ett viktigt samtal (har sökt sommarjobb till Grönan och fick ett mejl att jag skulle ringa för en telefonaudition *nervöst*). Det var ju inte så smart idé i och med att det inte var så "lungt och ostört", som det stod på mejlet att det skulle vara (ba "VAA SAA DUU??"). Vi kontaktar dig om några veckor, sa hon. Eh, till Matilda sa dom Välkommen på fredag på gruppanställingsintervju<3 ! eh.

Så då Matilda äntligen kom gick vi i kanske 15 minuter till ett blåsigt Hägersten. Vi skulle alltså till ett ställe dit alla paket som skickas med bussbud (?) kommer (går snabbare så än med vanlig post) för att mamsen och papsen hade skickat ett paket med bulla, focaccia, kaffe, Fazers choko och sånt (senast de skickade pappas rågbröd med vanlig post hade det hunnit bli knäckebröd) i  !!!!
Alltså känslan då man förtär kaffe och mammas bullar.............mmmm

1 kommentar:

MazQh sa...

naminaminaminami hyvää pullaa n_n