20110301

Get up, stand up

Lite Göteborgshumor där i rubriken haha. Vi var alltså igår och se på stand up med Matilda i en Söder-bar, El Mundo (mysigt ställe för övrigt). Där uppträdde bl.a Hannes Hervieu, Aron Flam och Yvonne Skattberg och i publiken fanns (och slängde in någon kommentar nu och då) dessutom Petra Mede ! Min favorit var han Flam (hans bästa skämt var något könsorganskämt, som jag inte ska försöka säga för det skulle inte alls bli roligt, men tänk er ett jätteroligt skämt). Ett annat roligt skämt var då konferensiären (?) berättade om hur Jörn Donner hade varit i något Godmorgon Sverige -aktigt program i samband med att det gått 25 år sen Palme mördades (okej det där lät j ä t t e  TORRT. Men det var roligt!!!). Vi hade planerat att gå och äta till restaurangen brevid (Matkultur) men vi var där så sent så vi gick istället bara rakt till El Mundo.

Idag hade jag en Erik Svensson -föreläsning (= megakuiva luento, fi) och då jag väntade på Odenplan på tåget mot Skarpnäck (varför uttalas Skarpnäck Skärpnäck?) täckte någon mittiallt mina ögon och för typ en sekund var jag HELT säker på att nu har någon muna sig totalt (hahahahaha muna sig as in "munata itsensä". Vår mattelärare från gymnasiet brukade säga så, för er som inte är så insatta i mitt liv). Men sen sa jag Lotta!, vände mig om och där stod ju vår lilla Lotta! Sen tog vi tåget hem, gick via Two Thai Take-Away där vi köpte en 23 och en 32 (hon kocken gjorde igen en miranda (SATC) och sa till Lotta Trettitvå haha! Du äter alltid 32 hahahah!).

 Nu måste jag läsa till min munta, som jag ändå inte kommer att få godkänt (vadå positive thinking).

Inga kommentarer: