20110320

Black Swan

Natalie Portman var jättesmal.
Igår var vi och se på Black Swan i Skandia vid Hötorget. Mycket fancy ställe, stor gammal sal med balkong och allt. Fick lust att gå på teater eller opera då jag var där.
Också filmen var bra, fast jag älskar typ alltid alla filmer då jag är på bio (är mer kritisk då jag ser hemma på tv/datorn). Vi satt på sista raden där det också fanns sånadär dejtbänkar för två pers., men jag fick sitta i en vanlig singelbänk, medan Matilda och Lotta delade på en bänk.
Jag hade läst ganska många recensioner om filmen så jag visste typ ren hela intrigen, och så hade jag och Matilda sett något klipp om hur alla äckliga specialeffekter var gjorda (alla scener som Portman inbillade, som t.ex. då hon drog ut något svart barr från sin rygg), vilket kunde tyckas att förstörde min filmupplevelse, men jag är så pass lättskrämd av mig att det var bra att jag visste alltid när jag skulle blunda (annars skulle jag ha sprungit skrikande ut ur salongen fem minuter efter att filmen hade börjat..............).
Ja, men bra film och jag ger den ★. Skulle ha gett fyra om det inte vore för att den var lite för Hollywood -dramatisk och jag blev störd på dendär skrämda minen Portman hade genom nästan hela filmen.

Efter filmen gick vi till Stureplan på mojitos (Lottas första riktiga mojito vid sidan om dem som jag har gjort, så nu är hon också mojitofrälst, gott) men gick hem redan vid ett-tiden (filmen slutade halv tolv). Det var jätteroligt att se på alla partyglada människor utanför alla barer och klubbar, fick t.o.m. ett "Sööta tjejeen".

Vi körde på hästsvans+pinkt läppstift.

Inga kommentarer: