20110322

Är kär

Zara

Är kär... i denna kappa. Gick runt i stan efter en vårrock i evigheter: först alla 100 butiker på Götgatsbacken sen hela Drottninggatan fram och tillbaka från Sergels till Beyond Retro, var t.o.m. 2 ggr i Weekday och Zara, tills jag sa till mig själv äh fuck it jag köper dendär kappan jag drömt om i tio år FAST den var över budjeten jag lagt, men svetten som rann längs min rygg (ok inte påriktigt, försöker bara skapa lite stämning här) och magen som bara fått i sig havregrynsgröt och några mackor sedan klockan tolv (nu var kl. sex), övertalade mig. Så nu är jag en överlycklig ägare av denna rock.

Nästa goda nyhet: det var 12 grader i Stockholm idag !!! Kände mig astöntig med min megavinterhalsduk och kängor. Så alla stans uteserveringar var fulla av stekiga soldyrkare utan några som helst bekymmer i livet.... Och krokusarna blommar längs Olaus Magnus väg. Älskar våren. Men ännu mer sommaren.
Längtar redan till helgen, känner på mig att detta blir en låång vecka ty mitt veckoslut endast bestod av söndagen då jag hade en femtimmars tenta på lördagen. Fast ok en sak är dålig med nästa helg: det är löning a.k.a alla barer och klubbar kommer att översvämmas av människor a.k.a. vart ska småa vi rymmas?

Inga kommentarer: