20110309

Ananas & Big Brother


Storstädade mitt rum och gick runt och öppnade typ alla lägenhetens fönster (tills Matilda klagade att hon hade kallt) och nu har jag räknat lite algebra med datorpauser cirkum var tionde minut.

Igår tittade jag och M på Big Brother (första hela avsnittet jag har sett (alla pratar och tweetar om det hela tiden, så vi kände att man måste väl lite kolla vad all buzz handlar om). Här kommer lite BB-prat:

Största skillnaden till finska BB var kanske studion på söndagsavsnittet (då när det är livesändning och någon faller); svenska studion var en stor ljus studio med Gry Forsell som programledare (vilket medförde lite Sommarkrysset-hela familjen-program -vibes) och stor publik, medan finska är en liten mörk grotta med en sorlig publik och överpigg Vappu Pimiä (oh gud). En annan skillnad var hur deltgarna i svenska bb är så medvetna om kamerorna (t.ex. då Gurkan grät och var jätteledsen men ändå sökte en kamera med ena ögat hela tiden, eller då Nicky (också) grät och plötsligt började sjunga med i Petters Längesenmed otrolig patos).
Här tröstar Gurkan Nicky:



Medan de i finska bb kan slappna av (på gott och ont) framför kamerorna typ minuten efter att kastats in i huset. Svenska och finska bb - så olika men ändå så lika. För att inte tala om deltagarna. Men jag ska inte nu börja tala om dem eftersom det skulle bli en jättelång amatörpersonanalys, som ingen ändå skulle orka lyssna, så jag säger bara att Gurkan (också känd från Sveriges värsta bilförare (sic) !!!) är min favorit.

Inga kommentarer: