20110308

Det finns konspirationsteorier kring varför fettisdagen och kvinnodagen är på samma dag

Nu har jag läst 6 texter (denhär, denhärdenhär, denhär, denhär och en kolumn i Metro, som jag förövrigt har börjat läsa dagligen (trots dess alla sak- och stavfel) nu när vi inte får DN längre) och blivit helt hjärntvättad om att man inte ska gratulera kvinnor på kvinnodagen.
NÄMLIGEN i vissa länder firas kvinnodagen fortfarande pga de ursprungliga politiska orsakerna, som man grundade kvinnodagen för back in the days ("kvinnans kamp för lika rättigheter" (wiksi) etc.) (bra), medan i andra länder (t.ex. i Norden) har det blivit en "Berlusconi-dag där man älskar kvinnan'" för att citera champagne i const. Haha nu sjunger Chirstina Aguilera "I Hate Boys" i högtalarna.
Hela denhär hetsen började då Moderaterna twittrade: Till alla kvinnor: Grattis på internationella kvinnodagen. och sen ännu kommenterade efter upprörda följdtweetar att man också i mellanöstern grattar sina kvinnor (sina kvinnor).

Så jag ska nu inte gratta alla qvinnor som läser detta utan säger bara GLAD FETTISDAG allesammans.

Då jag kom hem idag möttes jag av en doft som påminde heelt om Chico´s (vi åt tortillas) + att vi hade fastlagsbullar (semla låter jätte vardagligt, tänker aldrig börja kalla dem för det).

*första tuggan* ni vet
Lättast går det om man tar locket bort.
Sekunden innan mitt ansikte var helt i grädde och florsocker.

Nu har jag två dagar ledig *hihhej* som jag tänker spendera med att börja läsa till nästa tenta, algebra II -tentan som är nästa veckas lördag (varför alltid jag?) och på torsdag går jag kanske på en öppen föreläsning i modevetenskap (The Color Revolution) och på fredag ska vi fira för att Lottas har statistik-tenta då.


p.s. Jezzu: jag TÄNKTE ringa till dej idag, men sen insåg jag att det blir jättedyrt.

Inga kommentarer: