20130317

the importance of being attractive

Tentan är över!!!! Kände mig oroväckande nöjd med vad jag skrivit (satt och skrev non-stop hela skrivtiden) med tanke på hur lite jag läst (kvällen innan var enda gången jag läste ordentligt). Den sista uppgiften gick ut på att, på basis av vad vi lärt oss under kursen, kritiskt diskutera argumentet "A lot of people spend time and money using make-up. It would be better for all if everybody stopped using make-up. People's relative attractiveness would be unchanged, but everybody would save time and money.". Hade såå mycket att säga mvh. utseendefixerad. Min relation till smink är så komplicerad också, ena dagen tycker jag att det är jättefult tom med lite smink och andra dagen tar någon en överexponerad bild på mig utan smink och jag liknar ett spöke. Åh kan inte vänta till sommaren när man inte behöver sminka (då är man dvs jag snyggare utan smink). Ja men före tentan hade jag solat på S:t Eriksgatan i 18 min. när jag väntade på bussen, som tydligen bara åkte till Odenplan (arghhh) så väntade igen på nästa buss i kanske fem min dock. Kom sist och slutligen till Universitetet (haha skulle ha kommit fram snabbare om jag hade gått). På torsdagen flög alltså jag och Matilda till Hesa och nästa dag hade vi klassträff!!! Hela fredagen gick jättesnabbt och plötsligt var vi i Helmi (vakterna var jättetrevliga, klientelen var ganska små :') en frågade mig om jag var 93:a och så deckade den på bordet haha kan inte sluta skratta nu). Men kändes så surt att lämna alla, ville stanna kvar, men men sista spårvagnen skulle åka 1:42 tror jag det var, men då jag kom till Simonsgatan såg jag 18N så jag heilade den och var hemma redan kvart i två. Återupptäckte precis Håkan Hellström varför har jag inte lyssnat på honom på jättelänge?? Gud kom precis på en skrämmande sak som hände!! När jag kommit hem igår morgon åt jag först frukost nr. två och gick sedan och lade mig och där jag låg i min säng tog plötsligt två händer tag om min vänstra hand som var på täcket och tryckte den neråt!! Om jag skulle tro på andar skulle det ha varit en ande i mitt rum huuu blev jätterädd :( *tål inte att vara ensam*.

Inga kommentarer: