20130302

Girls

Girls. Alla älskar Girls. Jag har försökt ge det en chans och sett samtliga avsnitt (säsong ett och säsong tvås sju avsnitt). Men. Stör mig på "nästan" alla och allt (*svårtillfredställd*). Eller tyckte att Shoshanna var lite rörande naiv och rolig i de första avsnitten, men det blev för mycket. "'It always makes me so crazy when people on shows have a new winter coat every day,' Ms. Dunham said. 'I wore the same winter coat for three years after college, even after my dog peed on it.'". Citatet från NY Times illustrerar exakt det som är såå härligt realistiskt och vardagligt avslappnat med Girls och samtidigt exakt det jag inte tycker om i Girls. Hallå det är det som gör satc så bra, Patricia Fields fab kläder blir så mycket att det är helt uppenbart att det inte ska spegla en grå vanlis på NY:s gator utan tvärtom ehh nu tänkte jag skriva ge en flykt från vardagen haha *tönt* (ofta man klär sig i tråkiga kläder). Nä men nu ska jag ta ett glas rött och klä UPP mig hih.

Inga kommentarer: