20130329

långfredagen 2013

Ok en fråga, varför har alla plötsligt börjat stava te "thé"? Så fult. Igår var vi på peopleeventet, minglade tills salongs var på plats och så bar vi oss av till något ställe som hette Kåken? Aldrig förr varit där. Konstigt det där med hur omgivningen kan ändra en från salongs till spikis på en sek. Men Kåk var jättefullt och alla var där och de hade en korvkiosk (!) o.s.v. men eftersom man är den bästa dottern i hela världen, åkte vi hem redan halv ett. Imorse vaknade vi på det vanliga kallar "morgonen" och skred till gröna, bytte till röda och klev av på Gärdet. Där mötte vi Anni! Hon kom från jobbet och skulle igen tillbaka om fem timmar, stackarn. Men med raska steg fortsatte vi genom en pissluktande t-banegång till Värtahamnen. Där mötte vi mamma! Sen tog vi ettan till Stureplan och tvåan hem. Vi gjorde mat, åt och gick till påskkyrkan där de sjöng Stabat mater i en timme (somnade). Insåg hur min agnosticistiska syn på "gud" och sådant allt mer närmat sig en ateistisk. Sen gick vi till Vasaparken och sen bakade vi ASGODA kvargbullar och åt upp dem med KAFFE. Haha minns när man var på lågstadiet och läraren sade att man inte får börja varje mening med "och sen". En annan sak jag kom på från min barndom var att jag ramlade från min säng på landet jätteofta?? Vaknade inte ens till det hahahahaha. På morgonen ba sade pappa att han hade hört ett duns och där låg lilla Emma på golvet helt medvetslös och så lyfte han upp mig igen.

Inga kommentarer: