20130324

det kmr aldrig va över f mig

Talade i förrgår om detta med att ju fulare man är desto mer komplimanger får man (när man är ute). Alltså inte i allmänhet fulare än andra människor utan hur man själv ser ut från dag till dag, t.ex. när jag känner mig som snyggast och har fab kläder, smink och frisyr får jag exakt inga komplimanger medan om jag inte har brytt mig alls hur jag ser ut, tror folk att jaha där sitter en osäker ok-snygg människa d.v.s. den blir jättetacksam om jag nu ger lite överdrivna komplimanger. När jag får sådana falska komplimanger brukar jag tacka artigt och hålla överdrivet mycket med, hahaha en gång sade t.o.m. någon efter att jag hållit med om hur jättevacker jag är att oj men såå snygg är du inte. Nåväl, igår hade jag en I-don't-care-I-love-it styling, d.v.s. frisyren var: smutsigt hår och kläderna var: äh-de-syns-ändå-inte-under-pälsen och typ ingen smink och fick jättemånga (två!) komplimanger. Åh den bästa var när Camilla var så ledsen för att hon varken igår eller idag kunde tala med Stockholms finaste tjejer för att hon inte kände sig tillräckligt nykter. Men livet är ingen dans på rosor - eller vänta det är den visst - denna helg fick jag inte enbart bra kommentarer om mitt utseende, detta eviga samtalsämne, utan när vi gick åt fel håll till bussen, sprang en turist mot oss och skrek doo u know what a [någon term jag nu inte minns] is?? No I do not men det visade sig att det är att man springer fram till främlingar och lyfter upp dem (normal reaktion vore att tycka att det låter otäckt men jag tycker det påriktigt låter jättekul?! mvh knähund) men så stannade han upp precis efter att ha tagit sats för att lyfta mig och sa yoou're tooo heavyy :((( så jag ställde till med en scen haha för att det var faktiskt hen som var för kort. Så jobbigt när margarinpaketet smälter mot våffeljärnet a.k.a. vår brödrost. Min dagens goda gärning var att jag anmälde (!) facebooksidan Emme kannata homoavioliittoja (tips!! Tar en sekund! Ba gör det!). Haha så dåligt försök till sida, för det första heter det 'avioliitto', för det andra är meningen "Tämä yhteisö edustaa kantaa avioliittolakikeskustelussa, tarkoituksena ei ole julistaa vihaa homoseksuaaleja vastaan." en motsägelse ty om man är emot en icke-diskriminerande äktenskapslagstiftning diskriminerar man följaktligen bögar (när man nu ska kategorisera människor hmm undrar när läggningar faller i historien). Här är en annan goding: "Lapsen oikeus äitiin ja isään on tärkeämpi kuin aikuisten oikeus saada lapsi.". Hallå engagera er i riktiga problem som t.ex. familjevåld, barnfattigdom, äktenskap mellan personer med förnamn som börjar på samma bokstav!!! Omg jag insåg att jag glömde propagera för Ja 2013 när vi var i Finland! Fast som om det skulle ha behövats med de 136k underskrifter de har fått såhär långt. På tal om Finland, planerade vi med Sari att åka till Finland till valborgsmässoafton! 

Inga kommentarer: