20130322

freda

Idag hade jag tenta FÖR OVANLIGHETENS SKULL (ironi där) och är sååå ledseeen nu. Satt hela tentan och tänkte på hur dåligt den gick (skyller på examinatorn, ty frågorna motsvarade inte kursinnehållet utan var överkurs mimimimiii) och att jag lika gärna hade kunnat gå ut igår när Matilda gick. Vad jag däremot gjorde var att sitta och lösa gamla tentor hela dagen, men hade exakt noll koncentrationsförmåga, hjärnan tänkte på allt annat än algebra. En timme innan min väckarklocka ringde hörde jag hur Matilda och någon annan kom in genom dörren (var ju klarvaken på en sekund). Idag visade det sig att denna andra var Matildas nya taxichaffiskompis (som tydligen lovade köra oss gratis hem från Spy ikväll klockan fem!!!) som Matilda hade låtit låna vår toa haha. Det visade sig också att igårkväll var den bästa kvällen någonsin och jag bara grät av avundsjuka när Matilda berättade vad allt som hänt. Nu måste jag ta en disconap för att inte däcka i soffan kl. nio. Fast påriktigt är jag inte alls ledsen - jag skrev det bara för att skapa dramatik - i själva verket är jag jätteglad för att t ex det är fredag!!! Och lite musiksymbolik på det:

Inga kommentarer: