20110531

Alrighty, nu har vi tömt precis allt i hela hushållet och städat osv.
På eftermiddagen när Lotta och Paula hade hämtat alla Lottas saker och åkt iväg tillbaka till Finland körde vi iväg med vårt flyttlass till St. Essingen. Körde fel bara en gång och efter det hittade vi raka vägen dit!
Framme väntade David med sitt släp (han skulle hämta sin säng) och i lägenheten var det fullt med den förra hyresgästens saker, som han ännu packade i lådor. Så David gav till oss nycklar, vi åt pizza i Vår pizzaria hihi (fräsh lokal! Haha "fräsh lokal" *urk*) och Matilda åkte iväg till jobbet, dit hon hade meddelat att hon skulle komma ½ timma för sent (hon kom 10 min i för tid...). Sen körde jag och pappa lite runt efter en bra parkeringsplats (strandområdet ser exakt ut som Munccastrand) och sightseeade lite på samma. Vi parkerade brevid franska skolan där jag hörde en massa småbarn tala franska. Sen tog vi buss nr. 1 till Fridhemsplan och gröna till Hammis.

Nu har vi tagit en tupplur, talat med mamma i fejan, varit i stan och köpt engångskuvert och fikat. Egentligen skulle vi gå till bokhandeln på Gamla Stan, men mamma sa att den antagligen redan hade stängt, så vi gick till Åhléns istället.

Snart kommer Matilda (kl. halv tolv) och imorgonbitti (kl. åtta!?!??!) börjar Flyttkaoset.




p.s. jag tror jag ska börja skriva etiketter i mina inlägg, dvs. jag tar som sommarprojekt (a.k.a. evighetsprojekt) att tagga SAMTLIGA inlägg.

Inga kommentarer: