20110509

Mors dag

Idag är det mors dag (även om man i Sverige, som enda landet i hela universum, firar det den 29:e....). Igår var jag och Lotta på eh.. Metró.

Mors dag firade vi med mamma och pappa, som var över för vslutet, genom att gå på Stockholms stadsteater och se Анна Каренина. Mamma hade köpt boken också (på c:a 9000 sidor), som vi kan läsa när vi hinner =)

På lördag hade jag tidig väckning; 9:30 ringde alarmet och en timme senare mötte jag ma&pa på Medis. Där åt vi frukost i solen och köpte Situation Stockholm. Sen traskade vi i solen till Götgatsbacken där mamma köpte en tröja på Gudrun Sjöden och jag fick 2 somriga avklippta 501:or (!) på Weekday Vintage och en silvrig skjorta (tack pappa =)=)=) ). Vi gick gatan ända ner till Katarina-hissen:




Sen köpte pappa strömming:



Ismo Alanko!!! Ropade mamma.

Sen kom vi hem, köpte mat för över 1000 spänn och gjorde mat i solen<3:

I mina nya 501or =)=)=)

Sen gjorde vi oss fina och åkte till Sergelstorg och såg detta på Plattan:


Småflickor som demonstrerade att JUSTIN BIEBER ÄR BÄST OCH MÅSTE KOMMA TILL SVERIGE......................................................................................................................


Men vi, vi gick på teater:

...stearen
På pausen fick jag ett "jag är.... partysugen"-sms, så jag och Lotta (Matilda hade jobbat hela dan så hon gick hem med mamma o pappa) gick till Metró då som sagt. Där blev vi raggade av 93or och 92or, som alla hade skjorta, kavaj och röda byxor och vi kände oss jättegamla hahaha (ex. på pick up lines från kvällen: "Men då kan jag ju få sitt nummer, om jag någongång skulle vilja ha något från Systemet ;)" (då det kom fram att jag hade åldern inne för det), "hur gamla är ni då ;)" ). Maximilianmenkallasmax sa åtm. två gånger till mig att "men vi är endå bara ett år yngre :DDD"... Vi var också påväg vidare till Lobby för att en 93a insisterade att vi skulle komma med och att hon skulle "fixa in oss", vilket jag uppfattade som att vi skulle komma in GRATIS, men vilket i själva verket betydde att vi ÖVERHUVUDTAGET skulle komma in??? Nej tack, sa vi till varann på Skanstull, gömde oss bakom en stolpe och hoppade i nästa tub (mot Gullmars...:S) och gick hem därifrån.

Nästa dag (idag) tog vi Djurgårdsfärjan till Grönan:

tönt

Grönan

det står HELSINGFORS !!!

Jag fick glass =)=)=)=) Måste dock äta upp hälften före jag kunde fota. Annars skulle jag ha tappat ena kulan på marken =(

Sen åkte mamma och pappa tillbaks till Finland och jag vinkade till deras båt (okej det gjorde jag inte):


Vi sola lite

...o red

..o lekte Jessica

och åkte färja!

Inga kommentarer: