20110628

Gårdagens

Igår vaknade jag till att några byggnadsmän höll på att tala JÄTTEHÖGT klockan 7:00 (!). Dessutom hade jag inte kommit ihåg att stänga persiennerna dagen innan så solen lyste rakt på mig. Men jag ska inte klaga då det för en gångs skull är soommar, sommar och sol! OCH så ska jag också vara tacksam för att de äntligen jobbar med taket, så det blir klart någongång och de tar bort de fula byggnadsställningarna. Men "som tur" somnade jag inte genast om, för att klockan 7:16 ringde jobbet och frågade om jag kunde komma och vikariera så snabbt som möjligt. Sagt som gjort, åt jag, tvättade jag mig, klädde på mig och sminkade mig på nästan en kvart och tog mina två steg till ettans hållplats.

Klockan åtta anlände jag till kontoret (första gången för mig i Gärdets kontor) och började kamma på det som återstod att kamma och efter några timmar gav jag mig iväg. Det värsta var, att jag inte fick en elcykel och det var reklam (som jag för övrigt nuförtiden hatar av hela mitt hjärta). I ett hus t.ex. fanns det 72 hushåll och reklamen var utan att överdriva i storlek med Hbl. Dessutom välte min cykel vid ett skede när jag just hade fyllt på den med ÄNNU mer reklam. Tänkte typ bara lämna cykeldjäveln där och gå hem då.

Och så trampade jag på och sprang för livet i alla trappor men ändå var jag färdig först någongång efter klockan fem. Då jag anlände till cykelgaraget var chefen där emot mig jätteorolig var jag hade varit, så då vi hade kånkat upp väskorna sade han bara att jag skulle gå hem, att han kunde fixa eftersändelserna och allt det som jag ännu hade ogjort. Tänkte nästan börja gråta när han var så snäll, men också på grund av den fysiska smärta jag kände i kroppen.


Så idag kändes en 12-18 -jobbdag inte alls så illa! Efter jobbet blev jag av vid Hötorget för att gå och söka ett par lackloafers från H&M Trend, som både Matilda och Jessica W har trånat efter, så snälla jag lovade gå och köpa dem till Jessica och kanske också till Matilda (hon hade inte bestämt sig ännu igår). MEN förstås var det enda paret i hela butiken en 36 och "förövrigt helt slut" enligt expediten.......... Jessica sa också att det var samma sak i Finland :C MEN bra sidan med denna förskäckliga episod är, att det betyder att stan (både Stockholm och Helsingfors) kryllar av tjejer med dem, så nu behöver inte M och J inte se ut som alla andra!!!! Krystat jag vet men.

Väl i stan kunde jag inte motstå frestelsen av Weekdays stora reaskyltar, så jag köpte en liten ursöt nittiotalstopp för 100 spänn.

Inga kommentarer: