20110623

ai tunnekshä Sean Conneryn!

På lördagen var jag och servera och värma mat på Jessicas storebror Henkkas och tre (eller vare två?) hans kompisars födisfest i Medis (as in Medi, inte Medborgarplatsen haha) någon lokal i Sörnäs. Stämningen var på topp och jag svor att jag måste sticka redan klockan två för att jag skulle nästa morgon vakna klockan fem.

När vi kom skakade vi hand med alla som var där, alltså födisbarnen och en av dems (Rockarens) flickvän som också var där. Sen sa Henkka var allt var och vad vi skulle göra och så var det bara att skära upp baguetter och vänta på att gästerna skulle börja komma, så vi satte oss ner och tog varsin Fizz (hello open bar).

Snart stod vi redan på balkongen där man såg hela Helsnigfors (7:e våningen) och vände paella. Tiotiden var det dags att koka kaffe och lägga fram efterrätten och ungefär då bytte jag och Jessica om från arbetskläder till guldkläder a.k.a. bilevaatteet. Då vi vid ett skede for till omkädningsrummet (Jessica trodde att hon hade tappat sin lön, som Jussi gav oss redan i början av kvällen, så vi måste checka om den var i hennes byxficka....................där den också var) och då var där inne någon snubbe (ups).
Sen var det alltså dags att äta efterrätt och någon skulle också uppträda. Och vem var denna "någon", om inte snubben-i-omklädningsrummet, eller rättare sagt STIG DOGG. Joooooooo vi såg Stig Dogg live (fast jag kände inte igen honom före någon sa att det var han *biggest fan indeed*)!!!!! Jag t.o.m. filmade det, men det blev så dåligt att jag inte tänker publicera det.

Henkka och alla hans vänner är ju som Jessica basketspelare, dvs. medellängden var c:a två meter på festfolket, så jag måste akta mig hela tiden att ingen bara skulle gå på mig och t.ex. på bålskålen som var jättehögt hade en lapp där det stod "Pätkät hei, täs ois boolii" och då jag skulle ta bål (Jessica hade tagit till mig tidigare men nu tänkte jag att jag klarar mig) fick jag bara isbitar och två droppar bål i mitt glas och Finlands typ bästa landslagsspelare ba "eh tarviiksä apuu" och då jag gick sa han "hahaha ookså varma ettet sä haluu lisää jäitä?" och jag bara *fniss fniss* "en".

Jag hade inte min kamera med (hade inte med den ö.h.t. i Finland för att den blev på ett jättesmartställesåattjagkommerihågden i Essingen...............), så jag tog dessa enpixelsbilderna med min finlandsmobil som är ganska gammal.

Jessica och vår vy

Vi

Jag och min haba

Helsingfors
Sen var klockan halv två och jag skrek till (inte påriktigt) för att jag trodde den var typ elva och så ringde jag 118 att de skulle skicka en taxi till mig (dit gick 40% av min lön för kvällen, men det var det värt) och så åkte jag iväg i helsingforsnatten till taxistationen vid os och sa till taxikusken "pidä loput" (50 cent) då jag gav honom min tjuging. Och gick hem och tuta i några timmar.

Klockan fem ringde min väckarklocka och klockan sex åkte mamma, pappa, Carla och jag iväg mot Åbo till terminalen. Så gick m+p+C hem till Helsingfors (fast först fikade de vid Suomen joutsen) och jag till min lyxiga B2 hytt på sjätte däcket. Jag sov igenom hela resan förutom klockan 12:15 då jag gick till buffén och äta ensam (awkward).

Klockan sju local time var jag framme i ett regnigt Stockholm och Matilda var emot mig i terminalen!!!!!!
Nu har jag haft jobb varje dag 7:00 - 15:21 måndag till torsdag, varav de två senaste (igår och idag) har varit vanliga icke-upplärningsdagar!!!!! Jag är alltså nu fullärd (men kan ännu skylla på att jag är ny om ja munar) i konsten att dela och sortera post.

Inga kommentarer: