20110621

brunnshuset

Fortsätter med var jag blev igår när jag berättade om min finlandsresa förra veckan.

Så på fredagen vakande jag tidigt kl. halv tio och åt en lång och mäktig frukost (fullt kylskåp<3) och gick på en lång promenad med Carla. Sen åkte jag till polisstationen efter mitt och Matildas körkort. Behövde bara köa i typ en halv timma då en man som inte mer orkade köa (?) eller vet ej varför han gick, men hur som helst så gav han sin kölapp med nr. 859 till mig och jag kunde lägga min nr. 842 till nästa person!

På kvällen kom Jessica på middag till oss (okej okej hon kom och förfesta).

vi åt bl.a. färskpotais a.k.a. nypotatis, mango-avocadosallad, röding, smetanasill (fast med crème fraîche), vitt vin och rött vin.

Carla var också med under bordet och tiggde

Jessia var lite konstig

Jag var också där

vi hadde photosession för att bakgrunden bakom mig var så bra (fast här hade jag inte ännu sminkat :s)
Sen for vi till Puukkarin där Jessica W och Cati huserade!!!!!!! Fast det började småregna (Jessica hade plattat håret så hon var jättehysterisk hela kvällen för att det inte skulle bli vått) och spåran kom så vi stack efter att ha sagt hej! och åkte till Stocka. Nu var klockan kanske åtta (Kaivo dit vi skulle, öppnades kl. nio) så vi gick till Stocka och sprutade lite parfymer och sånt. Sen tog vi femman (!) till  Brunnsparken. Vi var typ de första MEN vi behävde i alla fall inte KÖA I REGNET.

I Kaivo var det helt ljummet, varken bu eller bä, tills Lotta och Mona och Monas kompisar kom!!!!!!! Mona var hur glad som helst (hon firade sin 18-årsdag) och vi hade jätteskoj. Bl.a. satt vi i de vita VIP-båset utepå terassen och alla ba kysste våra fötter.

Då klockan slog två for alla utom jag, J och L för sista gången till vessan före avgång (här kom någon jag aldrig förr sett och hälsade jättebekant och efter min reaktion ba "eiks me tunnetakaa toisiamme! *fåningt leende*". Jag lämnade honom hanging när han försökte klicka med sin knytnäv haha). Sen gick vi ända till nattbussen (jag och J till Elielplatsen och de övriga blev vid Skillnaden med riktingen mot deras efterfeeest.

Inga kommentarer: