20110612

essingeviken o sommar

Igår hade vi tänkt spendera hela förmiddagen på Rålis och tidigt på kvällen gå till Sommar! (de har gratis inträde innan kl. åtta), som är en kvarts bussresa ifrån oss. Men långsamma frukostätare (okej vi äter alla måltider superlångsamt) som vi är, startade vi typ tvåtiden och bestämde oss för att istället gå till någon strand lite närmare och följde strömmen med människor med typ bara badkläder och handdukar runt midjan (ahh så kontinentalt) och hamnade i Essingevikens strand fem minuter ifrån oss.

M fnittrar till nåt

målet
Väl där fick vi ÄNTLIGEN slängt våra talviturkkin.

nån junt

en till
Så kom vi hem, skålade för mitt nya jobb med champagne (okej skumpa), Matilda satte lite slingor till mig som blev jättefina och vi gav oss iväg till Sommar!.

skumpan bubbla jättelänge

värsta trängseln me luftballonger?

NIVA spelade tydligen

lilla Matilda
Min recension för Sommar!:


läge: den bästa, 15 min med buss som stannar två steg från både hem och Sommar!. Kan t.o.m. gå dit i värsta fall

publik: ganska unga? Mer Stureplan är Söder

musik: SÅ bra?! t.ex... okej nu minns jag inte mer dom bästa men typ Sunshine of Your Love, Joan Jetts Bad Reputation (från Freak and Geeks), nån 'N Sync-låt, en massa Hellström, Maggios nya låtar etc. mm. osv.....

pris: MVG; 30 pix för vitt/rött/stor stark

alltsomallt: hade så höga förväntningar att blev lite besviken, men absolut inte dålig (förutom att de hade plastglas?), väl godkänt.

Inga kommentarer: