20110615

hundvalp, jobb och packa

Nån har idag googlat sig till min blogg med "emma kontaktlinser" OCH JAG SKA BYTA TILL NYA LINSER IDAG och hade antagligen inte kommit ihåg det utan detta sökord.

Idag gav världens sötaste lilla hundvalp små valppussar till mig då jag delade post till hens matte. Idag var det jättemycket post för att alla damtidningar skulle delas ut, så vi körde ungefär varannan port. Kände mig som en riktig posteljon! Plus att det är skönare att åka en tvåpersoners hiss ensam en tvåsamma...

Imorgon har jag sovmorgon - ska vakna först klockan nio (må-ons har jag vaknat 5:15)! Sen ska jag frukosta, ta en buss/tåg elvatiden och anlända till Arlanda klockan halv tolv. Eller så är planerna i alla fall. Nu har jag varit vaken i 17 timmar och kanske ännu vara lite till, tills Matilda kommer. Har inte sett henne på några dagar eftersom då hon kommer hem från jobbet är jag redan och sover och då jag vaknar sover hon ännu och då jag kommer hem från jobbet har hon redan åkt iväg till jobbet. Hoppas hon fortfarande är vid liv? Men imorgon kommer hon med mig till Cityterminalen och vinkar till mig. Kom ihåg att inga funky business (t.ex. rave, eldsvådor eller nåt) nu när jag är borta, Matilda!

Hur mina stackars små vadmuskler mår? Mycket dåligt, tackar som frågar! Men ja ba idag på jobbet "jo, lite träningsverk men inte så illa!" och trampade på. Men nu har jag masserat i ett kilo tigerbalsam (känns som jag skulle ha is inlindat runt benen, skööönt..........). Men imorgon har mamma lovat att massera dem friska (och sen ska jag förstöra dem igen på aftonen med mina högsta klackar mhehehe..).

Igår kom förresten Petra Tungården på min buss vid Stureplan. Märkte det efter att ha gubbsomnat med ögonen vilandes på henns fötter jättelänge.

Ok vad ska jag ännu komma ihåg att packa?
Jag har packat:
lite kläder, lite smink, pass, euron, Stocka-presentkort, fullmaktigebrevet över Matildas körkort (haha ni skulle se det; Matilda skrev det håsigt (konstigt ord) med bläck på ett rutigt papper), nagellackar, HST-busskort.

Jag har inte packat:
min sax, tandborste (finns i Hesa), dödö (finns i Hesa hoppas jag), pyjamas (finns).


Nu ska jag se Sex & the City moro.

Inga kommentarer: