20110125

STOCKHOLM FASHION WEEK 2011

Som jag skrev igår delade de alltså ut biljetter till Carin Westers aw-visning på Mercedes-Benz fw, på hennes butik idag till de 20 (!) första kunderna. Själv tänkte jag genast att det inte är någon idé att ens försöka få en och att folk skulle köa där utanför som värsta HP-fans med tält och allt, men Matilda övertalade mig (SOM TUR) att gå dit idag.
Så klockan tio i ett anlände vi till Rörstrandsgatan 24 (det öppandes kl. 13) och där var en kö på typ 10 pers!!!!! Vi hann!!!!!!!!!! Så nu ska jag och Matilda på en riktig visning på SFW!!!!!!! Oumaj!!!!!

Efter att vi fått våra biljetter måste vi ju självklart köpa något Wester att ha på oss på måndag (+hallå det var 70% rea). Jag köpte en svart lite transparent tröja och Matilda ett par svarta byxor. Efter det gick vi till Acne Archive (när vi nu en gång var på S:t Eriksplan), där köpte Matilda en cerisefärgad topp och jag köpte inget (man är ju inte miljonär precis).
Sen tog vi oss till Götgatsbacken till Weekday (som för övrigt var full med tyska turister?) där dom också hade rea. Jag köpte ett par höga jeans (60 kroner, score), en byxdress (-85% hello), men lät bli att köpa en hatt som Matilda skulle ha velat att jag skulle ha köpt för att den passade mig jättebra, men den var inte i rea så jag lät bli (ehe).


LYCKA PÅ PAPPER




Så nu har jag igen shoppingförbud en tid framöver, men det gör inget för jag ska på SFW.

Inga kommentarer: