20110109

Sista kvällen i Helsingfors

Är nu hemma på min älsklingssäng i mitt rum i Hammarby efter en underbar resa till Finland.

I förrgår var det alltså min och Matildas sista kväll i Finland, vilket vi firade med blinier på Glaspalatset med familjen, smakade urläckert.

Medurs från vänster: silltartar, laxtartar, smetana och rom, skagenröra<3, svampsallad, saltgurka och rödbetssallad, rödlök, i shotglas: honing. Matentusiast som jag är.
Efter blinierna började vi tala om att mamma nångång när vi var typ 16 lovade att hon skulle bjuda oss på drinkar i Tornis Sky-Bar men eftersom det aldrig blev av bestämde vi oss för att göra det nu istället ! (Dock var det inte hon utan pappa som bjöd, så nu kan man ju ännu köra på den att "du skulle bjuda".......hehe).

Min så goda jordgubbsdrink i förgrunden namnam.

Vyn måste ju fotas från den legendariska Tornis vessa.

Efter det gick jag och Matilda till mbar (mamma och pappa kom alltså inte med dit) och snart kom också Jessicorna (W och Å)!!!!!

Jag och Jessica råkade blunda. Vi slocknade inte.
Efter mbar drog vi iväg till Eriksgatan till Roska (där vi såg Eku!) där Maria och Titus hade sin hejdåfest då de ska till Australien ! Där trodde jag att en lång snubbe var Kalle från lågstadiet (för att han var lång), men just när jag skulle hälsa på honom märkte jag att det förståss inte var han............ och han förstod att jag ville dansa :sssss, men det borträknat var det en superduperrolig kväll !!!!


Stopen var 3,5 ege?!?!?!?





Hej hej Finland ses snart

1 kommentar:

Matilda sa...

<3<3<3<3 de va kiva resa <3<3<3<3