20110103

Lov-häng

Det här har jag hållit på med de senaste dagarna:

Jag och mamma var och shoppade på söndag. Jag fick fuktighetskräm, en senapsgul cardigan med bruna armbågs-patches, en svart ursnygg kalender, svarta harembyxor, strumpisar och pincetter (vi glömde våra till Stockholm...... som tur Jessica lånade sina på nyår!!!!!!). Mamma köpte till sig själv garn (som hon stickar bl.a. till torgvantar till mig!), strumpisar, sina tiotusende läsglasögon och någon bok.


Här gör jag tre av mina favoritsysslor samtidigt: äter Ben&Jerry´s, gosar med hunden och datar:


Matilda, Carla och jag var på en nattlig promenad vid midnatt ungefär på torsdag.
Idag har jag varit i Böle för att köra arvioiva ajo i bilskolans II-skede (vi måste göra det på finska i Pasilan autokoulu för att Fagerholm har inga passande tider före vi åker tillbaka till Sverige och våra körkort blir snart gamla.......) och efter det hade jag dejt med Matilda och Amanda i Soffa (bakom Gina Tricot i Forum) !

Imorgon har vi en alldeles för tidig väckning (6:00, dvs. 5:00 i Sverige, vars tid jag lever i) för att vi har resten av II-skedets saker (rata+teoria) någonstans i Vanda klockan 7:50 (!!!!!!!!). Usch. Alltså måste jag gå och lägga mig redan vid nio-tiden (nu) och ligga och snurra i min säng till klockan fyra då jag äntligen somnar.......

2 kommentarer:

Lotta sa...

Matilda har fått post från Pasilan autokoulu. Vill hon att jag öppnar brevet?

Unknown sa...

De borde ha kommit hit ti finska adressen, men posten skicka de tydligen dit........ men igår i arvioiva ajo sa dom att där bara e schema för idag o räkningen fö II-skede, så vi fick nya när vi sa att vi inte hadde fått dom.
Att jo öppna ba de borde inte va nåt viktigt!
xo ses snart