20110115

Bullets

Okej, igår var vi sista gången ever i Kvarnen. Vi gick dit för att fira min och Matildas sista helg som tonåringar (fast jag sa till en liten wnb-brat, som tappat bort sig till Kvarnen att vi var tjugi khehe!). Hädanefter går vi bara till 20-ställen, inga 23 eller 25.
Före Kvarnen var vi i Snaps, före Kvarnen förfestade vi vid vårt köksbord med cider<3, som Jonas hämtat från Paradiset (=Systemet. Inte jag som kommit på att kalla det för det!) efter att han varit hos oss hela dagen (jag fick nästan ledsamt efter Lotta då de bara var i hennes rum =( ). Men på kvällen var det bara vi tre och vi kom på ett hemskt drickspel. Hemskt för att man måste ta så många klunkar efter varann att man fick sockerchock(?) av all socker (eller aspartam)........... Reglerna: Lotta blandade en av varje färg av poker chipsen (som vi lånat från Humlis) i sina händer under bordet och sen skulle alla gissa vilken färg hon plockar på bordet och gissade man fel skulle man dricka så många klunkar som chipen var värd (1 - en klunk, 500 - fem klunkar, 1000 - tio klunkar, 25 - 25 klunkar :s). Jag vet, skitdåligt förklarat så simpla regler, men min hjärna (tänkte skriva gärna) är lite trög just nu.

Här måste Lotta dricka tio klunkar.

De där chipsen är påriktigt värda pengar och man ska få jättemånga öl med dem, har jag hört.

I Kvarnen var det röj och en sak som (jag idag märkte att) var konstig var att de hade en bankomat utanför toan??? Praktiskt jo, men konstigt. Då de inte tog kort i nedre baren gick jag några steg åt vänster och vips fanns där  en bankomat !

Idag har vi vart i Konsum och handlat lite mat och sett Remember Me (skitbra (förutom Emilie de Ravin) och sorlig) med R-Patz, Lena Olin och Merediths mamma från Greyn anatomia m.m.

Ja för er som undrar gick min omtenta jättedåligt för att jag inte fattade och bry mig tillräckligt i själva skrivsituationen. Men det är inte så farligt för att jag har ändå redan 22,5 högskolepoäng, vilket (borde?) räcka till studiestöden.




Nu går ska jag se Let´s Dance som vi missade igår!!!!! Toodles !!!!!


Lyssna från 24:52 :
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=2785&play=2847598&playtype=S%C3%A4ndning

2 kommentarer:

jesupesu sa...

kivakiva, men updatera woman!!! <3

Unknown sa...

Yes sir, yes sir !