20110129

Alltså ja dör om om.... de nån noob

Nu fattar jag grejen med Twitter det är ju jättebra!!!! Som Facebook utan alla spelinbjudningra etc. men plus att alla kändisars tweets är personligare än bloggar och man orkar läsa igenom 140 tecken, så man kan inte ha jättelånga "inlägg". Häromdan skrattade jag så att jag hade muskelvärk i mina magmuskler typ ännu nästa dag till Jonas Gardells tweets, han är sååååå söt!!!!!! Typ "Ooops råkade visst snudda bilen framför".

Blåbärspuben igår var däremot inte så grym. Vi och kanske 20 andra humanister.......................... som spelade bredspel.......... Vi ba okej nu Kvarnen och sväpte i oss det sista av våra stop/vinglas (Jessica, Bremer har mött sin rival: 24 centti rött var 35 kr). Marissa var duktig flicka och gick hem och sova (hon hade ett skolarbete) medan vi andra fortsatte till Söder. Väl framme vid Medis gick vi raka vägen till Kvarnen (vart annars) och där hände nåt som aldrig förr hänt (ok Lotta och Matilda säger att det visst har hänt men jag tror inte på dem): vakten vid dörren påpekade att vi "var lite unga", men att vi fick komma om det bara var vi tre, men om resten av vår posse skulle komma senare var det inte garanterat att de skulle komma in.

I Kvarnen hittade vi en finne! Aki från Rovaniemi som talade jätte bred Lappi-dialekt (vid ett skäde råkade jag skratta lite till hans sätt att tala (inget diss dock!!)............men han sa mie och sie hihihi). Aki tyckte att Magnus som kom och tala med mig var en stekare. Han jäääätte långa mannen som sa att han var från Skåne (men lät tysk?) sa senare till Matilda att han var från Tamppere (Matilda ba och jag är från Skåone).
Lite för rolig kväll igår.......

Imorse vaknade jag till att ytterdörren gick, men somnade om helt genast. Det var alltså Lina och Ari som var på kryssning och de skulle och shoppa och på restaurang med Lotta.

Jag åt morgonmål klockan fyra. Timbuktus The Botten Is Nådd snurrade i mitt huvud på morgonen.

James

VECKANS BLOGG: festamysamaila.se




p.s. I ÖVERMORRROOOOONNNN

Inga kommentarer: