20110111

HÄR ÄR DEN !

FÖRE

EFTER

Det här var alltså den stora hemlisen jag försökt hålla i snart en månad: jag och Matilda skaffade tatueringar!!!!!!!!!!!

Vi gjorde det på ett ställe på Bondegatan (Swahili Bob´s, jättebra ställe !) och blev alltså av på Skanstull och där såg jag Rebecca Scheja (Rebecca&Fiona) !!!! Då visste jag att det här blir en bra dag.
Jag hade tid klockan 12 och Matilda klockan 13:30, men själva tatuerandet började först ca 12:30 (tatueraren, Martin från kanske Tyskland eller Danmark (han talade engelska till alla), skulle skissa tatueringen och röka först). Det gjorde inte så ont som jag hade tänkt mig ! Eller vid närmare eftertanke så gjorde det just så lite/mycket ont som jag hade tänkt mig: jag tålde det men en mycket större tatuering skulle jag inte (ännu) tåla. Jag tatuerade alltså en fjäder, fast jag först hade planerat ett dun. Story: jag kom på den en vacker sommarkväll 2009 då jag gick från jobbet ända till Mannerheimvägens sporahållplats och kände mig så där lite lyrisk. Och nej jag "såg inte ett dun falla ner på marken" eller nåt sånt. Det bara kom i huvudet en bild på en sådan tatuering. Dess större story ligger alltså inte bakom den. Och jag har en känsla att det inte blir den sista........... Men max en tatuering i året, som Lotta sa !

Så efter att jag och Matilda blivit taggade gick vi till Beyond Retro där jag köpte en turbar (!) och en tygpåse, Matilda köpte en läcker tweedkavaj och Lotta köpte en björnf- nej alltså en ursöt vit pälsmössa ! Sen gick vi till Söderhallarna till Apoteket och köpte Bepanthen (Lotta köpte också sina meduciner...), och därifrån till Lidl för att förundas av deras galet låga priser och köpa ingredienser till pizza. Gott!

Inga kommentarer: