20101031

C:

På onsdag var vi i Allhuset på Halloween-pub. Där var typ helt tomt, men det var riktigt skönt för en gångs skull. Så vi satt och berättade spökhistorier, asgarvade, drack lite öl och talade med bl.a. en man som hade klätt ut sig till kvinna (det var egentligen maskerad, men vi var för fina av oss för att klä ut oss hehehe) som kallade sig själv för Cecilia. Det slutade redan klockan ett och sista tåget åkte tjugo i, så vi var hemma lite över ett. Men hemma kastade vi oss alla tre på Lottas säng och fejsbookade och såg på Kungarna av Tylösand (sista avsnittet :( ) hela natten.

Det här fotot fotade jag med tekniken som 40-åringen från Indigo lärde oss =) (med ett stearinljus isf blixt)

 På torsdag gick jag till Slussens busshållplats efter JESSICA!! Hon hade som souvenir en flaska glögg från båten =).
Jessulipessuli !
Igår, på fredag var jag i skolan medan Matilda och Jessica var och shoppade.
Sen gjorde vi oss i ordning för kvällen i Debaser där Erik Hassle hade spelning!!!! Men då vi kom dit, kom vi inte in för att det var k20 :( (vi har funderat på vad det beror på att alla ställen dit vi inte kommit in (Ett ställe och Debaser) är 20-ställen, men till 23- och 25-ställen kommer vi.................). Men Debasers vakt var jättesnäll, han sa att han var jättelessen men vi kan gå till Snaps som var på andra sidan Medborgarplatsen. 

Så gick vi till Snaps. Där var klientelen ganska gammal, hälften av alla var typ över 40. Men visst fanns där också yngre, och vi började tala med några 25-30-åringar (ena av dem sa till mig att "din syster är min skatt"..............uj). De bjöd oss på pepparshots (eller de hade inte pepparshots på Snaps, så det blev Fisu istället), sen åkte vi till CAFE OPERA. Café Opera. Våra nyfunna vänner betalade taxin dit och inträde för oss alla fyra (à 200 kr!!!!!!!!). Och väl inne i lokalen (som för övrigt var jättefint!!!!) fick vi plötsligt skumppaglas i våra händer. Jag var jätteglad och Jessica var jättenolad XD som vanligt. Sen dansade vi hela natten (jag har inte på länge haft så roligt).

Bästa episoden under kvällen var nog då jag höll på och dansade med Jessica och Niclas (som jag då tyckte att var jättesnygg och typ 88a, men nu är jag helt övertygad på att han var 93a fast han var jättelång) och plötsligt drog en man mig mot sig, vilket Niclas inte tyckte om. Så där stod jag plötsligt och hade två män som drog mig i varsin arm mot sig själva och jag kunde inte typ sluta skratta åt hela situationen.

Då vi äntligen kom hem (Lotta och Matilda hade typ sprungit till Kungsträdgårdens hållplats och tagit tåget till Centralen, och nästa tåg skulle åka en halv timme senare, så jag och Jessica gick ända till Centralen), konstaterade vi att det varit den bäst kvällen typ under hela vår tid i Stockholm. Så känn dig speciell Jessica.

Idag har vi sovit länge (utom Jessica som åkte iväg på lunch med Janne medan vi andra ännu sov), varit och storhandlat i Konsum, gjort mat, bakat morotskaka, skrattat åt dåliga skämt och talat med mamma och pappa och Carla på Skype (Carla är jättegullig i Skypen för att hon hör men ser inte oss, så hon är helt förvirrad och vickar gulligt på huvudet då vi talar<3<3<3<3). 
Na-mi
Imorgon är det tidig väckning som gäller, eftersom Jessicas färja åker halv åtta och allt för snälla jag har lovat att jag och Matilda kommer och föra henne..............



Gunatt på er