20101019

Viking Line Amorella

Nu har jag varit på snabbvisit i Finland ! Ska göra ett ordentligt Finland-bildinlägg senare. Kan inte nu eftersom jag satte alla mina saker i bagageutrummet och lämnade förståss min usb-kabel i väskan, så nu kan jag inte sätta några bilder därifrån. Men som sagt det kommer, så håll utkik !

I Finland hade inget ändrats förutom att det hade blivit höst!! Helt gult överallt i Munksnäs. Carla var sitt valpiga jag och Puukkarin hade sina stolar ännu ute.
Då jag anlände på måndag-morgon, gick jag först ut med Carla (till hundparken !) sen surfade jag och sen passade jag träff med mamma i Arabias outlet.
Det var på vägen dit som resans mest chockande (om inte hela mitt livs) sak hände: JAG FICK FAST EN FICKTJUV PÅ BAR GÄRNING !!!!!!! Fatta chocken!!!!!!! Just när jag skulle stiga in i spårvagnen kände jag hur någon gick konstigt nära mig och tittade bakåt att vad fan gör du och upptäcker att mannen bakom mig har sin hand i min väska!!!!!!!!!!! Djälva "¤#!¤#"¤%!&#&&% svin. Det som mest stör mig är att jag inte hann reagera och skrika något i stil med "HEJ" och på så sätt varna mina medpassagerare. Jag bara gapade och gick in i spårvagnen helt förvirrad. Nu tycker jag mest bara synd om honom. Måsta gå så lågt. Och senare i Kurvi hörde jag och mamma hur en pappa, som steg ut ur en spårvagn sade till sitt 4-åriga barn "Nån tog pappas plånbok". Att akta er i Helsingfors. Typ.

Nåja, vidare till gladare ämnen: väl i stan köpte jag och mamma lakan, en tjock varm vinterrock till mig (!!!!) och bröd. Så nu är den röda väska som var typ halvtom när jag åkte + pappas trolley full med kläder, mat och dryck och annat smått och gott =)=)==)=)).

Tack, tack mamma och pappa =). Ses på julen.


Där är jag nu!!!


Skön tisdag !

2 kommentarer:

Matilda sa...

OMG. men gick han sin väg sen, eller ? o sa inget ?

Unknown sa...

joo typ :(:(:(:(:(:(:(:(