20101024

Mega-inlägg

Haloj bloggen ! Egentligen borde jag nu läsa till min etenta (ja, eller gå och lägga mig), så jag skriver bara snabbt lite !

 På torsdag kom Marissa, Mary, Hanna och Jade till oss för att de skulle skriva högskoleprovet, som var på lördag. De shoppade typ hela dagen, medan vi (L, M och jag) var i skolan, och hemma och surfade (ja, och jag fick äntligen skaffat internettjänsten !).
På fredag vinade vi först lite hemma och sen gick vi ut på Söder (gästerna blev hemma och sova för att de hade tidig väckning på lördag (HS-provet)). Det var (once again) en jättelyckad kväll!!!!!!! Jag fattar inte hur vi lyckas (nästan) alltid ha så roligt.

Vi gick först till Fenix (k-23) och slapp in typ bara för att vakten talade finska ! Och för att vi är så snygga, haahaa. Ja just det, på torsdagen fick jag mitt svenska ID-kort, och min bild var jättelyckad ! Men jag vågade inte visa den till vakten, för att jag har av någon anledning fått den tanken i mitt huvud, att jag kommer lättare in med mitt finska körkort??? (Kanske p.g.a. Mona-fallet, har jag fått i huvudet att inga vakter kan läsa på våra körkort hur gamla vi är...........)

Så, väl inne i Fenix märkte jag och Matilda att vi har ju varit här förut, några år sedan med mamma och pappa på något höstlov, men då på dagstid och äta lunch, alltså.
I Fenix fanns en jättesnygg bartender (lång och med Stockholms-mustasch..........) som frågade Matildas nummer !!! Fast ännu har han inte hört av sig........
Efter Fenix for vi till Kvarnen (vakten tyckte Lotta hade ett så fint reflex, att vi slapp in !), där en John bjöd en vodka-red bull (jag skulle ha fått mojito, men de gjorde inte såna i den baren :( ) och senare då vi gick samma väg med honom och Martin till tunnelbanan drog två poliser honom åt sidan för att han skämtade något till dem !!! (Fast de lät honom gå efter en stund). Då tyckte jag att det var jättekonstigt hur lättirriterade de var, men nu tycker jag att hellre så, än att de inte alls skulle ha gjort något....... Hemma gick jag rakt och sova medan Matilda och Lotta ännu blev en stund till köket och surfade och skrev små kartor till flickorna hur de skulle komma till sina hs-provlokaler.

På lördag vaknade jag först till det att Matilda gick 12-tiden till stan för att möta upp Jade som skulle till Systemet på lunchpausen, och Matilda hämtade alltså hennes köp hem så att hon inte behövde gå till provtillfället med en klirrande lila påse. Andra gången jag vaknade var jag typ till hälften under Lotta (vi tre delar hennes säng för att jag och Matilda lånar våra rum till gästerna) nångång fyratiden, på eftermiddan. Sen gick jag med Lotta och storhandlade lite för vår lilla förfest, och åt pizza.

Flickorna gör bål =) +VÅR NYA MIKRO!!!!
Mary ville inte bli fotad utan mejk och Marissa funderar =)
Matildas hår blev plötsligt lite galet
På kvällen kom Martin med sina kompisar och Cathrine alltså till oss. Vi rökte vattenpipa (eller diskopipa ;D), drack bål mm.
Sen tog vi taxi till Stureplan och gick till Laroy (hahahahahaha, vilken mening).
Just när vi ställt oss i kön kom en vakt och skrika till kön att "från och med idag" måste man vara över 20 fast man står på listan !!!!!! Men då det blev vår tur att visa våra papper var den andra vakten bara att "de lugnt" (Matilda sa att det var för att någon Viktig Snubbe hade nickat till honom att "de lugnt" hahaha).

Då vi kom dit var kön ganska lång men inne fanns typ inga mänskor och efter bara kanske en halv timme var det plötsligt helt fullt. Lite för fullt t.o.m. för att dansgolvet var jättefullt så man måste hela tiden byta rum efter bättre låtar och mer plats. Det som gjorde det hela att kännas (ännu) lite snobbigare var att folk (ok en snubbe) verkligen hoppade över staketet för att komma in dit (vilket var störande för att vi hade ju betala in 120 kr). Det bästa (not) med kvällen var att vi såg Andreas Weise (Idol)!!!!! Ja, och Hanna och Mary slapp på en vimmelbild !!! Det tråkigaste under kvällen var då nån sa att det skulle stängas kl. fem, men klockan halv tre kom Matilda och sa att det stängs klockan tre ! (Hon hade försäkrat det av bartendern två gånger). Så Matilda, Marissa, Lotta, Martin (fast han tog tbanan åt andra hållet) och jag gick till tunnelbanan (de andra hade tagit taxi).

Vi drack bara limu
Så nu har vi varit ute på Stureplan. Lotta tyckte det räckte för en stund framåt (hon föredrar Söder), men jag skulle gärna åtminstone testa ännu White Room och kanske några till, för att sist och slutligen är det inte mycket dyrare där än på Söder (öl i Laroy: 58 kr, öl på Söder: 27-58 kr) (utom om man köper en 65 000 kronors champagneflaska). Fast okej, snobbigare människor och inte lika nära (man måste byta till röda linjen).

Idag vaknade jag klockan halv tre (H, J, M och M hade vaknat redan 11-12 -tiden och tyckte att det var jätteroligt att vi sov så länge). Idag har jag gjort inget, övat till etentan och sett på TV. Och pratat med mamma, pappa och vovven på Skype !


Natti natti

Inga kommentarer: