20130512

livets teater

Det var en sådan sommardag som jag ser framför mig att hela sommaren kommer att vara; ljummen luft, ingen smink, Vitan i solen med ca hela Söders befolkning, toa och vin hos Sonja där hennes hyresvärd berättade om hur underbar Yohji Yamamoto (gah!) är, vin på Lilla hotellbaren, Debaser Slussens uteservering med palmer och glada människor, dans till Håkan och annan klyschig södermusik, garv på Gamla stans tunnelbana. Nu har jag förgäves försökt söka efter en låt Annas kompis spelade och rekommenderade, hette typ Hon är den vackraste och var jättefin, men hittarntee buhu. Idag var det huliganer på Nytorget.



Nu ett filmtips! En dokumentär om Yohji Yamamoto som jag har i min Titta senare -lista på Youtube och Imdb (har alltså inte ännu sett den, så undra inte om klippet är något helt annat. Hoppas inte.):

Inga kommentarer: