20130520

emma åker utomlands

Jag är tillbaka!! På fredag kväll cyklade jag och Matilda genom City till Vikingterminalen och jag brummade vidare bland bilarna in i m/s Viking Amorellas akter medan Matilda gick till Skinnarviksparken eller någonstans. På båten bajlade jag och dansade humppa med åldringarna och småbarnen hela natten. Eller så gick jag och åt en sallad och lade mig klockan halv nio (väckning kl. 6 nästa morgon). Kändes lyxigt att ha en fyrapers. hytt helt ensam, fick t.o.m. ha dubbeltäcke och -dynor!! Nästa morgon vaknade jag, cyklade ner för rampen (efter att ha sökt F-ingången till bildäcket i en halvtimme) och möttes av mamma, pappa och Carla som körde mig till mammas bror där vi åt frukost.

hundeeeeeeeen

Sen väntade jag tills Jessica skulle vakna, vi hann t.o.m. gå runt i stan och köpa festattiraljer.

mami framför mami
alla träd vid ån var dekorerade med handarbetsgraffiti och det rådde karnevalstämning i stan

Sen mötte jag upp Jessica i Sokos!!!!! Vi cyklade efter Carla och så hem till Jessica.

:(
jag sa minst 987432 ggr hur skööönt det är att det är sommmaaaarr
vi åkte föri
jessica söker någon lyxöl hon ville ha
jag och carla surfar på internet

Sen gick runt i Åbos subtropiska klimat (luftfuktigheten var 100 %, 24 celsius grader och jag hade långbyxor) före vi gick till min morbrors 50-årsfest.
Skumpa och tårta senare gick festsällskapet till Fontti. Recension: mycket fin och prydlig lokal, smidig service (vi hade en kabinett för oss själva men kom fram till att vi nog var de enda matgästerna, och de andra i matsalen och loungen bara såg på matchen), väldigt god mat (ångrar fortfarande att jag inte tog tiramisùn då jag tänkte att min irish coffee skulle vara mättande lol).

mmmmmmmmmm shiitaketagliatelle
nöjd
hela faderullan
Så gick alla vidare till sina håll, jag och Jessica till Bremer där jag bjöd Jessica på ale med mina namnsdagspresenter.

jag ville gå dit f vi var där med fyssaklassen på gymnasiet och det var mys!!!
Sen hem och se på ESC!!!!

sommarcava fr jessicas skumppaglas som hon äger
matilda var också med i festen
Sen gick vi till Dynamo d v s Dynkky, som Jessica tänte att jag skulle trivas i.

här e jessica igen
Nästa morgon efter gröt hos Jessica gick jag till min morbror på frukost nr. två och så gick vi och turistade lite till.

i domkyrkan sade mamma att helsingfors känns så som ett barn jämfört m åbo för att de hade redan deras massiva domkyrka innan h:fors ens fanns
där man deklarerar julfreden!!!
Vi gick i domkyrkan och i Ars nova & Aboa vetus. Mkt fint på båda ställena och i Aboa vetus kunde man svalka sig (det var åtta meter under marken). Sen åt vi mat och sen gick vi (jag och Carla) till Jessica varifrån vi (Jessica, Tomi, Carla och jag) gick till Kuppis på glass och utomhusgym o.s.v.!! Klockan åtta hade jag passat att min chaufför, pappa, och min farvälskommité , mamma, pappa och Carla, att de skulle hämta mig. Så körde jag in i m/s Viking Grace före alla bilar bland ett mc-gäng (tur att mamma inte såg). På båten var inte min hytt färdigstädad så jag satte mig och väntade att ett kafé skulle öppnas (neeeej jag spillde kaffe på min datski!!!), hängde med min mobil med ig, fb, tumblr, gmail och alla de andra. Grace var jättefint och fräscht men så svårt att hitta i? Tog mig en timme att hitta tax freen (den var på däck nio inte tio) och jag måste gå ut via utedäcket (de fanns på minst tre höjder cool) för att komma så fram i båten som möjligt. Men fint var det och jag hade tv och wifi (om än ganska trög och långsam, t.ex. att skypa kom inte till frågan inne i hytten) i min hytt och täckena och dynorna var tjockare än i gamla båtar (mvh. sover med Ikeas tjockaste vintertäcke året om)!!
det va titanicstämning ute i havet
korridoren va snyggare än förrut
min hytt!! (orka ta fina, skarpa bilder) när jag åkte t åbo fick jag bara en marianne :( men på tillbakaresan fick jag fyra (!) fazers blåa (!) 
välkommen ombord emma norrman

Inga kommentarer: