20120305

Nightcall

Igår såg vi äntligen Drive, som vi tänkt se nu ända sen januari typ. Tyckte den började jättebra och musiken är värd all de rosor den fått, men då Ryan Gosling började döda alla som kom i hans väg och filmen plötsligt bara var ett enda blodbad (en orsak till att Matilda vägrat se den alla de gånger jag haft den framme och föreslagit att "nu ska vi banne mig se den") tappade den poäng. Men 3,5 stjärnor får den av moi (= i min skala jättebra) och mina rekommendationer.

På lördagen var vi hos Erik och drack Zumbali ("arbetarklassprisigt" haha) och i Vrummet och UB. Det var så hemskt att inte ha någon röst :(, t.ex. då jag skulle beställa min så goda alkoholfria drink med lime fick jag inte ut ett enda ljud ur mig så hon gav en lapp och en penna till stumma mig att kommunicera med.


Inga kommentarer: