20120303

men vart tar drömmar vägen när man vaknar?

Ja igår hade Nöjesguiden smygis för just det där hennumret och vi hade tänkt gå dit, men då jag kom till Anni och Rakel till Bränts (lol kom på det ordet helt själv) var ingen riktigt sugen så lite efter att M hade kommit dit från sin afterwork åkte vi till Strand där Matilda köpte en jättegod alkoholfri drink för 45 kronor? Ska börja sporta dem nu alltid. Strand var inte så intressant så efter stund hoppade vi i två taxin som tog oss till Under bron, där drack vi lite skumpa, dansade, minglade och sånt man gör på diskotek och tog nästa taxi till Spyan.

Det värsta var att jag var jätte hes hela dagen igår, vilket jag inte visste då jag vaknade och det första jag gjorde var att ringa och boka tandläkartid...jag ba öppnade munnen och ut kom en viskning "hhhhhej". Men lyckades ändå hosta fram det jag ville ha sagt och nu har jag en tid halv tre nästa veckas torsdag. Tandläkaren är i huset bredvid vårt så jag behöver inte ens ytterkläder, bara halsduk!
Nu är jag fortfarande hes och det gör så så ont i halsen att jag är tvungen att dricka te med äcklig honung i. Matilda har antagligen smittat mig för hon har hostat konstant i två veckor nu och vägrar gå till läkaren. Skoja men ja, om det fortsätter ska jag nog skicka henne till någon doktor.

Just det! Jag glömde och berätta om min dröm! Natten mellan onsdagen och torsdagen drömde jag att jag skulle träffa en person för första gången och sen på torsdagen när vi var i monkifesten och Kåken TRÄFFADE JAG HEN. Och detta är ju inte första gången något jag drömt hänt irl. Fast oftast är det bara småsaker, som typ, vädret och så vet jag ju aldrig vilken av mina drömmar ska hända. Jag tycker inte om att drömma. Man blir så medveten om att man inte sover ordentligt och REM och allt vad det nu heter och nu på sistone har jag inte kunnat sova längre än till typ nio och sen måste jag stiga upp.

gjorde en sååå god ceviche
på Vardagsrummet fick man gratis champagne på torsdagen
det här är var jag SOLADE i förrgår<3

Inga kommentarer: